Cum vă puteți păstra clienții

humn_dev

Salut!

În articolul trecut am vorbit un pic despre crearea unor relații sănătoase și am subliniat pe alocuri și care ar trebui să fie comportamentul oamenilor de afaceri raportat la clienți. Bun!

Astăzi vom aborda un subiect complementar, vom vorbi despre păstrarea clienților.

În sensul acesta este bine să subliniez faptul că este mult mai eficient să vă păstrați clienții pe care deja îi aveți decât să investiți în câștigarea unora noi. În ziua de azi oamenii sunt mult mai pretențioși decât în urmă cu 20 de ani să zicem. La fel sunt și campaniile de marketing pe care afacerile le desfășoară.

Cu puzderia de opțiuni care se află la îndemâna consumatorilor, afacerilor o să le fie din ce în ce mai greu să își păstreze clienții fideli. Eu mă iau ca exemplu pe mine care într-un timp eram complet fidel produselor Apple datorită ecosistemului pe care compania îl implementează dar în timp văzând dezvoltarea sistemului de operare Android am căzut un pic pe gânduri întrebându-mă de ce aș plăti de câteva ori mai mult pentru un produs Apple când Samsung oferă aproximativ aceleași performanțe dar la prețuri semnificativ mai mici.

Sigur, răspunsul mi-a venit imediat iar ieri am primit și confirmarea de care eram deja conștient, atât IOS cât și Mac OS sunt sisteme de operare mult mai sigure decât Android. Dacă ar fi să anticipăm am putea afirma fără posibilitatea de a greși că Apple va avea întotdeauna clienți care îi vor rămâne fideli. Pe lângă siguranța oferită de produsele sale Apple crează o relație aproape erotică cu clienții săi oferindu-le calitatea produselor sale în pachete extrem de sexy, cât despre produsele în sine acestea sporesc cu mult încrederea de sine oricărei persoane care le deține.

Acum revenind la subiectul nostru de azi cred că putem afirma apăsat că deși tendința este ca oamenii să rămână fideli perioade mai lungi de timp unor produse de care sunt mulțumiți, cumpărătorii pot fi cu ușurință atrași de către afaceri care oferă ceva în plus față de acelea cu, care sunt ei obișnuiți. Este astfel ușor de înțeles motivul pentru care Apple este atât de popular, compania oferă produse ale căror performanțe nu numai că nu pot fi replicate dar felul în care cele două sisteme de operare operează face orice comparație de prisos.

Astfel se face că crearea unor campanii de marketing eficiente a devenit mai mult decât un mod de păstrare a clienților actuali.

Uitându-ne la exemplul nostru de mai sus, Apple, vom observa că la fiecare lansare a unui produs compania oferă ceva în plus chiar și față de produsele sale anterioare dar mai cu semă față de celelalte companii care operează în același mediu.

Oferiți reduceri clienților fideli

O strategie prin care ne putem asigura loialitatea clienților este să le oferim discount-uri.  Discount-urile pot fi oferite de examplu ca urmare a demonstrării loialității și nu pentru ca, consumatorii să încerce produsele oferite de afacerea voastră pentru că abordând prima variantă o veți obține curând și pe a doua.

Loialitatea se naște din încredere și după cum am demonstrat în articolul precedent încrederea se cultivă.

Este de dorit ca aceste reduceri să fie semnificative deoarece ele îl vor atenționa pe client când acesta va fi înclinat să apeleze la produsele altor companii.

Este o idee bună de asemenea să mențineți liste cu clienții care au cumpărat în mod repetat produsele sau serviciile voastre dar și liste cu cei care ar putea cumpăra de la voi și să corespondați în mod regulat cu ambele categorii. Trimiteți-le acestora mesaje cu ocazia lansării unui produs sau unui serviciu nou dar și cu ocazia unor evenimente precum sărbătorile naționale, rămâneți permanent conectați la aceștia. O altă idee bună este să folosiți cât de mult puteți tehnici pe care ceilalți competitori nu le utilizează. În consecință dacă produsele voastre sunt necesare la intervale regulate de timp ca de exemplu în perioada sărbătorilor de iarnă trimiteți-le din timp clienților voștri detalii privind afacerea voastră și beneficiile pe care aceasta li le poate aduce.

De asemenea cum am spus păstrați o corespondență activă cu clienții voștrii pentru a fi mereu la curent cu nevoile acestora.

Da știu, s-au dus timpurile când cu o broșurică și cu un fluturaș puteai iniția o campanie de marketing care dătea și rezultate, reținerea clienților fideli a devenit mai mult o știință ce la fel ca orice disciplină științifică necesită investiții pe măsură.

Am un ultim sfat care să vă ajute să vă păstrați clienții și să întrețineți cu aceștia o relație în beneficiul ambelor părți.

Tratați-vă clienții cu prietenie și la fel ca în cazul prietenilor voștrii simplificați cât de mult posibil lucrurile pentru ei și demostrați amabilitate maximă.

Succes!

Etichete: , , , , Filled Under: Dezvoltare,Dezvoltarea afacerii Posted on: 21 May 2016

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania