Aspecte generale
După cum am mai spus, cel mai important aspect al oricărei afaceri este să aibă vânzări, cu cât mai multe cu atât mai bine altfel existența acesteia s-ar încheia curând după lansare.
Publicitatea e mama comerțului.
Sloganul de mai sus este cât se poate de adevărat deoarece orice fel de vânzare se datorează în principal uneia sau mai multor forme de publicitate.
În principal și desigur în mod esențial orice mesaj publicitar există pentru a fi văzut, plăcut, criticat etc. de către publicul țintă respectiv de cumpărătorii potențiali provocând în aceștia o reacție anume.
Succesul sau eșecul unui anunț publicitar se datorează anunțului însuși în aproximativ toate cazurile.
În calitate de autor al anunțului publicitar ați putea dori ca, cumpărătorii să aibe un anume comportament în și/sau din momentul vizualizării mesajului publicitar. De exemplu:
- ați putea dori ca acesta să vă viziteze magazinul (website-ul sau o pagină web anume) pentru a vedea și pentru a-și face el însuși o opinie cu privire la produs, sau este posibil s doriți ca la vizualizarea anunțului publicitar clientul targhetat să treacă imediat la comandarea produsului sau serviciului pe care voi îl comercializați.
- deasemenea este posibil să doriți să creați în potențialul vostru client dorința de a cunoaște mai multe lucruri despre produsul sau serviciul pe care voi îl oferiți dterminându-l să vă contacteze pentru detalii.
Scopul principal al oricărui anunț publicitar este determinarea celui ce-l vizualizează să cumpere produsul sau serviciul promovat.
Este bine să subliniez faptul că autorul mesajului publicitar trebuie să cunoască cu exactitate ce anume dorește să facă publicul în urma vizualizării acestuia în caz contrar anunțul publicitar este ineficient recte inutil.
Pentru ca anunțurile voastre publicitare să exercite răspunsul dorit în cei ce le vizualizează acestea trebuie să:
- atragă atenția publicului
- provoace interesul publicului
- determine dorința posesiei în public
- solicite achiziționarea produsului sau serviciului promovat
Important
Amintiți-vă că în cazul în care anunțul nu este văzut sau nu atrage atenția acesta nu va avea ocazia să vândă.
Studiați – Învățați – Aplicați
Pentru a începe să învățați să scrieți anunțuri foarte bune procedați în felul următor:
Fiecare dintre noi primim pe email mesaje conținând anunțuri publicitare de la diferite publicații online fie că acestea sunt reviste, ziare sau doar magazine online. De aceea lucrul cel mai util este să ne folosim de aceste anunțuri pentru a învăța.
Astfel deschideți zece mesaje diferite și alegeți cate un anunț din fiecare, copiați-l și lipiți-l într-un fișier text (.txt).
Apoi analizați fiecare dintre aceste anunțuri:
Notați-vă următoarele:
- modul utilizat de autor pentru a vă atrage atenția spre exemplu – ce anume din anunț vă trezește și reține interesul.
- Sunteți tentați să vă doriți să cunoașteți mai mult informații despre produsul sau serviciul promovat?
- Care este următorul pas, ce trebuie să faceți conform anunțului?
Rețineți felul în care vă incită fiecare dintre aceste anunțuri și luați notă de asta pentru că probabil veți dori să provocați același sentiment în cei ce vă vor vedea anunțurile.
După ce ați parcurs în mod corect pașii de mai sus este momentul să evaluați aceste anunțuri pe o scară de la 1 la 10 cu 10 fiind cel mai bun mesaj considerat de voi luând în considerare sistemul de mai sus.
Acum mergeți de exemplu la unul din marile magazine online ca e-mag.ro sau vexio.ro și procedați în același mod dar fără rutina copierii și lipirii anunțurilor într-un fișier extern. Și mai bine de atât, din acest moment analizați fiecare anunț publicitar pe care îl vedeți și eveluați-l pe scara voastr de 1 la 10.
Notă:
Dacă veți efectua acest exercițiu cât de des veți avea ocazia (chiar și cu anunțurile publicitare de la tv sau radio) curând vă veți dezvolta abilitatea de a recunoaște imediat punctele tari ale oricărui anunț și veți ști cu siguranță dacă un anunț este bun sau rău și ce anume îi determină acest status.
Faceți asta zilnic, rescrie-ți mesajele evaluate cu 8-9 sau 10 exact cum acestea au fost scrise de către autor. Acest lucru vă va da sentimentul a ceea ce este necesar pentru a vă forma propriul stil necesar scrierii unor anunțuri publicitare originale.
Succes!
Spune-mi ce crezi...