În articolele precedente am vorbit puțin despre vânzări și marketing. Astăzi vom relua subiectul ”vânzări”.
După cum bine știm, cei mai pricepuți vânzători sunt de obicei și c ei mi bogați dintre oameni, pentru că drept vorbind, puteți avea și cel mai inovativ și cel mai de calitate produs, dacă a vinde este un lu
cru dificil pentru voi, vă va fi foarte greu să vă îmbogățiți.
În demersurile voastre de a acumula profit și de a construi afaceri prospere, este recomandat să vindeți produse sau servicii ce vă aparțin în totalitate și pe care le-ați creat prin propriile voastre eforturi. În felul acesta veți beneficia de întregul profit și în plus de asta, veți avea în proprietate produse și/sau servicii pe care le veți putea dezvolta ulterior.
În lipsa unui produs sau serviciu pe care să îl puteți comercializa pentru un profit, puteți începe prin prin plasarea de anunțuri pe blog-ul sau website-ul propriu, astfel veți avea oportunitatea de a învăța din proprie experiență.
Strategii ale unui bun vânzător
1. În cazul unui produs fizic pe care cumpărătorul îl poate atinge și chiar ține în mână, nu ezitați! Îndemnați-l pe acesta să atingă produsul, să-i simtă greutatea, marginile și să se lase impresionat admirându-l.
2. În timp ce-i povestiți potențialului cumpărător avantajele pe care le propune produsul sau serviciul oferit de voi, evitați să stați alături de acesta ci mai degrabă stați față în față cu el pentru a-i putea urmări cu mai mare ușurință expresiile faciale ale acestuia pentru a determina momentul în care clientul este cel mai dispus să cumpere (da să cumpere, pentru că nimeni nu merge în magazin ca la muzeu ci merge să cumpere).
În cazul în care înmânați literatură de promovare (și asta este una din îndeletnicirile vânzătorului), gen broșuri, cărticele, fluturași etc. țineți-le de sus într-un unghi adecvat în așa fel încât clientul să poată citi în timp ce voi punctați principalele caracteristici a ceea ce promovați.
3. Am discutat în articolul trecut despre refuzurile și reticența oamenilor în general și despre cum să reacționați în cazul clienților de acest gen. În cazul clienților care nu vor să vă vorbească sau care dovedesc o adversitate de voi se poate dovedi necesar să îi implicați în prezentarea voastră printr-o dramatizare a acesteia.
Ce vreau să spun?
Opriți-vă și puneți întrebări ca ”Am dreptate că te poate ajuta acest produs?”
Apoi, așteptați ca interlocutorul să vă răspundă. Este un lucru dovedit că această strategie angajează până și pe cel mai reținut dintre clienți.
4. În rândul oamenilor cei mai îndărătnici și care v-ar putea crea probleme atunci când încercați să prezentați un produs pentru a-l vinde, se pot afla și cei care cred că, cunosc prea multe lucruri despre vânzări și chiar oameni de vânzări veritabili. Mda, vindeți castraveți la grădinar huh?!! Ehi bine, credeți-mă, acești ”a toate cunoscători” sunt cel mai ușor de convins.
Încercați astfel:
– Țineți-vă prezentarea cu privire la produs și/sau serviciu și în loc să încercați să încheiați vânzarea acestuia către clientul în speță adresați-i acestuia următoarele cuvinte (sau ceva asemănător):
Domnule/doamnă.. V-am urmărit cu atenție cu privire la ce v-am prezentat și tind să mă îndoiesc că acest produs vă va ajuta.
Da, este vorba și de o incitare a orgolului acestuia dar mai degrabă este vorba de o instigare a lui pentru a reflecta asupra a ceea ce i-ați prezentat, lucru care dacă prezentarea a fost făcută cu pricepere și produsul sau serviciul este într-adevăr unul bun, atunci îl va determina să treacă la acțiune și să cumpere.
Amintiți-vă că în calitate de antreprenori respectiv de oameni de afaceri cu toții trebuie să vindem, astfel, cel mai bun vânzător este acela care se pregătește permanent.
Succes
Spune-mi ce crezi...