
Să presupunem că la fel ca în articolul precedent doriți să vă creați o afacere online și deja ați găsit o nișă cu puțini competitori căreia doriți să-i acordați o șansă.
Un lucru bun de știut:
Când sunteți începători în Internet Marketing este bine să evitați nișele mari pentru ca acolo competiția este foarte mare. România nu prea este un loc unde Internet Marketing-ul să fi prins vânt puternic în aripi dar în MLM se pot face bani..
De aceea este bine să vă axați afacerea online pe vânzarea de produse în străinătate. După cum am spus deja veți putea fi tentați să vă apucați să promovați produse în nișe mari precum Cărțile de credit sau imobiliarele care încă sunt pe val peste hotare.
Cum aflați dacă nișa voastră este una profitabilă?
Lista
Adăugați într-o listă cuvinte ce au legătură cu subiectul vostru.
De exemplu:
Să presupunem că pasiunea voastră este grădinăritul.
În acest caz ați putea adăuga în lista voastră cuvinte ca ”grădinărit” sau ”flori” sau ”gradini” sau orice alt cuvânt ce are legătură directă cu subiectul vostru. Ați putea încerca deasemenea dezvoltare personală cu ”cursuri pentru dezvoltare personală”, ”cărți pentru dezvoltare personală” etc.
Din acest moment va trebui să aflați dacă internauții caută aceste subiecte (cuvinte). Aceștia vor constitui posibilii voștrii clienți.
Pentru a afla câte căutări are un cuvânt sau o nișă în motoarele de căutare puteți utiliza unelte ca Planificatorul de cuvinte din Adwords, Wordtracker sau Keyword Discovery.
Odată aflat numărul de căutări per nișă este bine să verificați cuvintele înrudite căutate deasemenea.
În cazul în care căutarea efectuată nu vă oferă nici un rezultat ar fi bine să regândiți ideea voastră cu privire la nișă deoarece nimeni nu caută așa ceva.
Pe de altă parte o căutare care rezultă milioane de căutări pe durata unei singure luni nu este neapărat o nișă care să vă bucure. Trebuie să luați în considerare cât de mare este concurența pe nișa respectivă și dacă veți găsi produse care să vă aducă profit.
Cercetare
Cercetați site-urile concurenței și verificați ce fel de informații utilizează aceasta, ce fel de produse vinde ea. Această cercetare ar trebui să vă dea câteva idei în ceea ce privește crearea website-ului pentru afacerea voastră.
Totodată când căutați cuvintele în motorul de căutare Google verificați și anunțurile din partea dreaptă deoarece acestea sunt anunțuri Adwords ceea ce înseamnă că sunt anunțuri plătite per click.
Următorul lucru pe care va trebui să îl faceți este să vă construiți website-ul.
Se pune următoarea întrebare:
Este mai bine să vă creați un site principal sau să o serie de mini-site-uri care să se ocupe de câte unul sau două produse fiecare?
Un răspuns ar fi că aveți nevoiede un site principal care să vă permită să oferiți informații de valoare, să creați relații cu, cumpărătorii etc.
Dar să fiu sincer și utilizarea de mini-site-uri poate reprezenta o sursă deși la fel de adevărat este faptul că puteți face bani online și fără un website. Dar deși acest lucru este cât se poate de adevărat sfatul meu este dacă chiar vreți să reușiți să vă creați măcar un website principal.
Un website-te personal nu vă va da doar controlul asupra vânzărilor și profitului dar vă va permite deasemenea să faceți bani pe termen lung. Acesta vă va determina existența.
Succes!
Spune-mi ce crezi...