Ieri am citat-o pe Adriane Gusoff cu ”Dacă oportunitatea nu bate la ușă, construiește-i una!” (parafrază proprie).
Ceea ce vrea să ne sugereze Adriane este lesne de înțeles, ”creați-vă singuri oportunitățile dacă acestea nu se ivesc”.
Trăim vremuri interesante (în general feriți-vă de acestea că vă aduc vești rele). No, trăim vremuri care vin cu posibilități mult mai mari decât ne puteam imagina în secolul trecut. Este drept, concurența este mai mare iar aceste posibilități în realitate sunt diminuate în mod paradoxal tocmai de faptul că oricine poate profita de ele.
Se spune că, concurența este bună iar opinia mea tinde să încline în favoarea acestei idei dar cum putem profita de aceste posibilități în ceea ce privește afacerile și posibilitatea câștigării unui venit suplimentar când există atâția care se luptă pentru același lucru?
Mulți dintre antreprenorii vizionari spun că internetul este locul de unde ar trebui să înceapă fiecare afacere. La drept vorbind, cercetarea online a devenit o necesitate de neînlocuit pentru orice afacere în ziua de azi.
Ca să rămânem totuși la subiectul de azi, voi reformula întrebarea mea:
– Ce oportunități există în domeniul afacerilor online și cum le putem adapta posibilităților noastre?
1.Vânzarea de produse
Cred că este prima opțiune pe care o avem la îndemână. Sigur, acum vă întrebați ce fel de produse, aici este doar alegerea voastră și tot ce pot face eu pentru voi din punctul acesta de vedere este să vă asigur că dacă veți cerceta domeniile care vă interesează cu certitudine veți găsi modalități de a le exploata și a scoate un profit legitim.
2. Vânzarea de servicii
Gama de servicii pe care o puteți dezvolta diferă de la nișă la nișă dar întotdeauna vor exista nișe unde oamenii vor investi, ceea ce înseamnă că întotdeauna acele nișe vor avea parte de dezvoltare.
După cum vedeți există două mari opțiuni care vă stau la dispoziție. Pentru a descoperi o nouă oportunitate de afaceri, așterneți pe hârtie (se spune că hârtia dă viață inspirației) idei pe care le-ați putea transforma în afaceri. Întrebați-vă de exemplu cum doriți, cum v-ar place să vă câștigați existența.
După ce vă clarificați ce anume v-ați dori să faceți, întrebați-vă care este motivul pentru care vă doriți acest lucru, extrageți ideea centrală din acesta și transformați-o în afacere.
De exemplu, sunteți creativi și vă plac bijuteriile, de aceea considerați că ați putea vinde bijuterii. O idee bună este să începeți să creați pe cont propriu bijuterii pe care apoi să le puneți în vânzare prin intermediul unui website propriu sau dacă nu aveți bani să investiți în acesta există oricând site-uri ca OLX.ro sau Okazii.ro.
Ceea ce este foarte important în legătură cu oportunitățile de afaceri noi este să le dați timp și să evitați a considera eșecul înainte de a epuiza toate opțiunile pe care le puteți fructifica.
Este esențial să acceptați faptul că implementarea unei idei noi de afaceri necesită timp pentru a-și dovedi fezabilitatea.
După cum am spus, cercetați orice idee și puneți-o la încercare înainte de a decide o eventuală implementare, evitați graba și stresul pentru a putea găsi entuziasmul și motivația de care e atâta nevoie pentru succesul oricărei afaceri.
Indiferent de ideile pe care le culegeți în aventura voastră antreprenorială, presărați pasiune și dedicare pentru ca succesul vostru să fie asigurat.
Succes!
Spune-mi ce crezi...