Mi s-a spus de curând că am apucături sociopate și că urăsc oamenii. Neh, nu e adevărat că urăsc oamenii, urăsc doar proștii și cum Românica e plină de ei este posibil să fiu asociat și unei astfel de gândiri deși e drept că în ultimul timp m-am cam izolat de lume tocmai în eventualitatea evitării confruntărilor cu specimenele respective.
De aceea astăzi dragilor vă voi vorbi despre ceva ce contează foarte mult în afaceri, Construirea Relațiilor, genul meu de relații, unde proștii pot ateriza din întâmplare dar unde vor fi eliminați de anticorpii care reprezintă și baza acestor relații.
Ideea e că bazele relațiilor de afaceri sunt următoarele:
Dar, înainte de a le enumera vă mărturisesc că îmi place să citez oameni în a căror mentalitate mă regăsesc, în sensul acesta o voi cita pe Monica Tatoiu care spune ”Prefer să pierd cu deșteptul decât să câștig cu prostul”, același sentiment îl am și eu.
Niciunul din principiile asociate relațiilor de afaceri nu le veți regăsi la proști,
Încrederea
Pe scurt în oamenii de afaceri proști nu te poți încrede la fel cum nu te poți încrede în proștii de pe scara ta sau din cartierul tău.
În afaceri partenerii dar și cumpărătorii se bazează pe integritatea voastră, pe abilitățile voastre și pe intențiile voastre bune de a le oferi valoare.
Încrederea este bunul cel mai de preț al oricărui om de afaceri deoarece aceasta e dovedită la rândul ei de valori ca loialitatea față de cumpărător, de onestitatea care vă ajută să fiți corecți față de publicul vostru țintă și vă dovedește integritatea în fața partenerilor.
De aceea, arătați franchețe față de cumpărători, arătați grijă față de timpul acestora și empatie față de problemele reclamate de ei. Acest tip de comportament vă va crește credibilitatea și în cele din urmă va spori dezvoltarea afacerilor voastre. Înainte de toate aveți grijă de încrederea pe care o construiți în cei de care vă încoonjurați atât în viața personală cât și în cea de afaceri.
Competența
Proștii sunt lesne cunoscuți ca fiind incompetenți acesta fiind unul dintre elementele constitutive ale reputației lor. De aceea, în sens contrar competența este unul din stâlpii relațiilor de afaceri.
În ceea ce privește prietenia, competența constă în a ști cum și când să intervi în viața prietenilor tăi, să știi cum să îi sfătuiești și să îi ajuți pe cei ce au nevoie de tine, uneori doar ascultându-i dar alte ori cu un sfat bun sau cu o susținere mai consistentă.
În afaceri competența rezultă din implementarea proiectelor și ducerea acestora la bun sfârșit. Aceasta este de asemenea demonstrată și de înțelegerea pe care o arătați față de cumpărători și de felul în care manageriați persoanele și lucrurile cu, care lucrați.
Valoarea
Că tot am amintit de ea un pic mai sus, valoarea este și ea un principiu important în afaceri.
Ideea pe care cumpărătorii și-o fac cu privire la voi și la afacerea voastră este cea reală și întotdeauna clientul va avea dreptate. De aceea este bine să fiți permanent pregătiți să îi răspundeți la întrebarea:
Ce face afacerea voastră pentru mine în calitate de client, respectiv ce plus valoare aduci tu existenței lui?, pentru că să fim sinceri, cine are nevoie de inutilități în viața lui?
De aceea ceea ce oferiți este bine să aibe o valoare raportată la cost, ca atare dacă e vorba de o prietenie pe care doriți să o legați întrebați-vă ce anume aveți voi de oferit (oh, există multe lucruri pe care fiecare dintre noi le poate oferi celorlalți pentru a le îmbunătăți viața, prietenia în sine fiind de departe cel mai semnificativ bun pe care îl putem oferi în schimbul unei relații de prietenie) iar în afaceri întrebați-vă care este costul investiției voastre și care este valoarea produsului sau serviciului rezultat, apoi oferiți-l clienților la prețul corect.
Este treaba voastră să faceți publicitate valorii produselor și serviciilor pe care le oferiți. Dacă vă este greu să descrieți această valoare puteți oferi perioade și eșantioane de probă pentru ca, cumpărătorii să aibe parte de o părticică din valoarea produselor voastre și să își crească în felul acesta încrederea în voi.
De aceea voi care vreți să creați relații statornice și loiale puneți bazele acestora pe piloni precum cei de mai sus. Arătați competență în fața prietenilor voștrii, oferindu-le valoarea izvorâtă din înțelepciunea voastră și arătați-le integritatea voastră rămănându-le loiali. În afaceri urmați același drum.
Succes!
Spune-mi ce crezi...