Importanța relațiilor de afaceri
Astăzi vom vorbi despre relațiile de afaceri în special și despre relații în general.
Afacerile se construiesc pe relații, relații între oameni și între afaceri. Ca urmare pentru a vă construi afacerea trebuie să creați relații de afaceri. Construirea relațiilor este foarte importantă astfel încât se spune că odată ce vă creați relații afacerea voastră se va construi de la sine.
Este ușor să vă creați relații și cunoștințe și există chiar automatisme pe care le puteși adopta pentru a vă crea relații.
În primul rând entru a vă crea relații trebuie să vă decideți cu cine doriți să dezvoltați relații. Apoi este bine să scrutați lista cu potențiale ținte din acest punct de vedere și să o scurtați astfel încât timpul și energia pe care va trebui să le investiți să nu vă părăsească. În plus în felul acesta vă veți face mai puține griji cu privire la persoanele cu care va trebui să vorbiți. Ba chiar mai mult de atât din moment ce începeți să vorbiți cu oameni este posibil să descoperiți că va fi foarte comod să vă adresați acestora deoarece aveți ceva în comun, afacerea voastră sai în general afacerile.
Cel mai ușor mod de a dezvolta relații de afaceri în ziua de azi este să socializați în mediile în care afacerea voastră are interese. Socializarea este probabil cel mai facil lucru de făcut în favoarea creșterii afacerii voastre. Networking-ul este la modă iar relațiile se crează practic singure. Desigur crearea unor relații puternice și de încredere precum cele de afaceri necesită investire de timp și energie după cum am spus dar există o serie de unelte pe care le puteți utiliza pentru a vă ajuta.
Relațiile de Afaceri
Relațiile de afaceri se fondează competență, încredere, și valoare.
Valoarea
Aceasta este dată de percepția consumatorilor cu privire la valoarea, importanța sau utilitatea voastră. De aceea întrebarea la care trebuie să răspundeți la următoarea întrebare pentru a vă estima valoarea:
– Ce pot face eu sau afacerea mea pentru cumpărători astfel încât aceștia să capete o percepție pozitivă în ceea ce mă privește?
O reformulare a întrebării de mai sus poate fi următoarea:
Ce anume vor avea de câștigat clienții ca urmare a faptului că aleg să facă afaceri cu voi sau afacerea voastră?
Valoarea poate fi accentuată pe durata vânzărilor răspunzând la următoarele întrebări:
- Cât de repede va putea clientul să beneficieze de valoarea promisă?
- Cum puteți dovedi clienților că aceștia vor beneficia de valoarea promisă?
Este bine să oferiți clienților standarde care să le dea posibilitatea de a cunoaște ce anume trebuie să aștepte din partea voastră. De exemplu eMag.ro oferă posibilitatea returnării produsului cumpărat în termen de 30 de zile fără motivare la toate produsele achiziționate online numită ”30 de zile drept de retur”. În felul acesta eMag garantează clienților că aceștia dacă vor cumpăra de la ei vor avea posibilitatea de a returna produsul indiferent de motiv. Acesta este doar unul din componentele ce crează valoarea eMag.
Puneți-vă întrebarea următoare:
Care sunt standardele la care se poate ridica afacerea mea?
Este de datoria voastră să conștientizați clienții cu privire la așteptările pe care le pot avea în ceea ce vă privește.
În cazul în care nu vă cuantificați propria valoare în viziunea clienților și nu le comunicați acestora acest lucru vă faceți un deserviciu imens deoarece e foarte posibi ca, concurența să facă exact acest lucru.
Pe lângă asta valoarea vă este dată și de competența de care dați dovadă în viziunea clienților. Experiența, cunoștințele și abilitățile de care dați dovadă față de clienți reprezintă o componentă obiectivă a valorii pe care o construiți în percepția acestora.
Creați-vă relațiile indiferent de interesul pe care îl investiți în acestea atunci când vine vorba de afaceri pe acești trei piloni, pe valoare, competență și încredere.
Succes!
Spune-mi ce crezi...