Salut!
Indiferent de locul în care urmează să fie plasate, atât online cât și offline, anunțurile/reclamele trebuie să cuprindă toate detaliile necesare pentru ca cei interesați să poată lua o decizie la prima vedere a acestora, cumpăr/nu cumpăr.
În privința aceasta este important să fim onești față de publicul căruia ne adresăm, de aceea atunci când scriem/creăm anunțurile, când dorim să atragem atenția, să trezim interesul pentru ca publicul să treacă la acțiune cumpărând produsele sau serviciile noastre, să evităm exagerările și supralicitările.
Este important să spunem adevărul și să nu promitem mai mult decât putem oferi. Un lucru bun este ca ceea ce includem în anunț să fie simplu, direct și concis, pentru ca oricine să-l înțeleagă.
O strategie bună, este să introducem în anunț, detalii privitoare la lucrurile care ne diferențiază de concurență iar folosirea unui nume atrăgător și ușor de identificat în context poate și ea să pună un punct care să atragă mai ușor cumpărătorii.
În ziua de azi, se poartă garanțiile și desigur, este dreptul consumatorilor să beneficieze de garanții în legătură cu produsele pe care le cumpără, mai cu seamă a acelor produse pe care le cumpără online și amintim aici, eMag.ro, care oferă o garanție de 30 de zile posibilitate de returnare (fără întrebări), pentru produsele pe care le comercializează. Ca atare, garanțiile vând și este bine să le folosim și în anunțurile/reclamele pe care le creăm.
O idee care funcționează, de cele mai multe ori, este aceea de a analiza anunțuri care au dat randament și să le reincludem sau să le redefinim.
Primul punct de atracție al oricărui anunț publicitar este titlul. Acesta trebuie să capteze atenția la prima vedere, de aceea, trebuie să vorbească despre ceea ce urmează să ofere anunțul. O inoculare în text a beneficiilor de care poate avea parte cumpărătorul este foarte binevenită deoarece oricine care caută să cumpere ceva, se uită în primul rând la titlu.
Românii, când crează reclame (televizate cel puțin), tind să joace teatru, pierzând din vedere rolul esențial al oricărei reclame, informarea și vânzarea. De aceea, după părerea mea, anunțurile care vor să amuze publicul se pot adresa doar unui public needucat, restul nici nu se amuză și nici nu ia în considerare.
Un anunț/o reclamă trebuie să informeze în vederea vânzării, de aceea cuvintele folosite trebuie să convingă publicul de valabilitatea adevărului care este declarat în acesta/aceasta.
În vederea creării unui anunț bun, trebuie să investigăm subiectul și să îl cunoaștem în profunzime, în plus, investigarea altor produse de același gen și a anunțurilor/reclamelor acestora pot concura la crearea unui anunț mai eficient.
Este deosebit important să știm ce vrem să obținem ca urmare a difuzării unui anunț publicitar deoarece, testarea anunțurilor și remedierea acestora poate fi costisitoare. Utilizarea unor cuvinte nefolositoare anunțului, poate duce și ea la diminuarea bugetului alocat, este bine deci, să eliminăm cuvintelor care nu-și găssesc importanța în anunț este de bun augur.
Folosirea imaginilor în cadrul unui anunț care se bazează pe text, este inutilă în parte de asemenea.
Important între toate aceste detalii este să nu ne grăbim în scrierea/crearea anunțului pentru că făcând lucrurile pe grabă, putem greși mai ușor.
Succes!
Spune-mi ce crezi...