
Din punctul de vedere al oricărei organizații imaginea pe care o propagă în piață este foarte importantă. Este foarte bine ca această imagine proprie să fie în așa fel diferită încât să o deosebească de celelalte firme de același tip de pe piață dar în același timp să evidențieze acele calități care o fac mai bună decât cele din urmă oferind publicului o imagine care să o identifice în mod particular.
În general imaginea descrie principiile, convingerile și lucrurile importante pentru firmă. Tot imaginea firmei este responsabilă pentru crearea independenței și a valorii brand-ului pe baza regulilor pieței dar și pentru creșterea vânzărilor și sporirea productivității.
Imaginea firmei se crează în timp iar procesul trebuie să fie dus la îndeplinire de persoane cu pricepere în domeniu. Mai pe scurt procesul de creare a imaginii sau a brand-ului implică atât experți în marketing și publicitate dar nu de puține ori în zilele noastre veți auzi de implicarea psihologilor în campaniile de marketing. Aceștia vor utiliza diverse metode de promovare și relații cu publicul specifice pentru rezultatul care se vrea a fi atins. Dincolo de prezența creatorilor imaginii care sunt în general experți în domeniile lor criticii sunt deasemenea importanți.
Imaginea va trebui să fie una foarte atrăgătoare pentru că menirea acesteia este de a aduce clienți și a crea interes din partea publicului țintă.
Numele firmei și sloganul pe care acesta proclamă trebuie să oglindească convingerile și asperitățile afacerii.
Tot în pachetul imaginii este inclus și un logo adecvat cu imaginea propagată în ansamblu.
Ca imagine avem exemplu Nike care în declarația sa spune Nike – Just do it!
(Nike – Doar fa-o (doar treci la acțiune)). Logo-ul acestui brand este format din sloganul său dar și imaginea unei săgeți care descrie urgența a ceea ce vrea să spună sloganul.
Odată ce imaginea a fost creată următorul pas va trebui să fie acela de a conștientiza publicul cu privire la existența produsului sau serviciului și distribuirea acestuia în piață. Distribuirea produsului sau serviciului ar trebui să se facă în mod selectiv. Nu orice magazin sau distribuitor ar trebui ales pentru a vă vinde produsele sau serviciile.
Deoarece bugetele alocate pentru crearea imaginii firmelor sunt n general foarte mari este bine ca din când în când acestea să fie reviziuite și ajustate pentru a face față cheltuielilor dar și pentru a fi în pas cu noile tehnologii.
Imaginea firmei ar trebui să fie prezentă în toate produsele și serviciile pe care firma le oferă. Brand-ul unui produs sau serviciu ar trebui să poarte deasemenea amprenta imaginii firmei.
Imagine firmei ar trebui să fie reală astfel încât publicul să nu fie indus în eroare de nume de firmă similare. Imaginea fiecărui brand de produs sau serviciu apartenent firmei crează imaginea de ansamblu a firmei așa că asigurați-vă că această imagine este conformă realității și reflectă în mod real convingerile și valorile firmei.
Succes!
Spune-mi ce crezi...