În articolul precedent am vorbit puțin despre faptul care ne arată că toți suntem în definitiv niște vânzători ai propriei noastre imagini. De aceea, în articolul de astăzi vom întări și vom îmbogăți afirmațiile articolului anterior printr-o amănunțire a subiectului.
Starea mentală
Un prezentator de succes are nevoie să își mențină starea mentală în permanentă sincronizare și armonizare cu mesajul pe care îl proclamă. De aceea optimismul acestuia trebuie să se afle deasupra oricăror dificultăți pe care acesta le-ar putea întâmpina. Pentru a convinge fiecare dintre noi este necesar să se controleze atât pe sine cât și pe cei cărora se adresează în așa fel încât aceștia să se deschidă mesajului pe care acesta îl emite.
Exemplu:
Pentru a transmite un mesaj care să fie recepționat cu succes de către audiență este necesar să fiți încrezători și entuziaști (aș spune) și să vorbiți dintr-o perspectivă pozitivă, în caz contrar mesajul va eșua.
Verificare:
Încercați de exemplu să încurajați pe cineva atunci când vă simțiți demoralizați sau deprimați.
Important!
Un mesaj pozitiv este mult mai puternic decât unul negativ. De aceea toată lumea iubește aducătorii de vești bune.
Pentru a menține controlul asupra propriei stări mentale și a fi conștient de aceasta este o idee bună să vă impuneți stările pe care doriți să le simțiți.
Suntem creatorii propriei realități
Dacă vreți să vă simțiți bine este recomandat să începeți să vă comportați ca atare.
Comportați-vă așa cum doriți să vă simțiți. Puteți folosi metode de inducere a stării de spirit precum ascultarea unei muzici alerte care să vă trezească și să vă amplifice optimismul, pansați rănile și reduceți starea de îngrijorare (atenție!!! acest lucru este foarte important) cum puteți. Știu, ușor de spus! No, nici chiar așa, în realitate este foarte ușor (pentru detalii faceți click aici. Amintiți-vă că voi dețineți controlul, iar controlul eficient asupra prezentării înseamnă de fapt să vă atingeți obiectivul propus.
Teama
Trac-ul sau frica de public este una dintre cele mai des întâlnite la prezentatori. Controlul lucrurilor care vă provoacă îngrijorare vă poate permite să vă concentrați asupra audienței. În caz contrar vă veți putea afla în situația de a deveni nervoși și în felul acesta de a vă coborâ tonul vocal și a vă comporta negativ din punct de vedere al mesajului corporal (tremur, bâlbâire, împiedicare etc).
O metodă de obținere a controlului propriilor fobii este să vă întrebați cum ați reacționa în diferitele și potențiale ipostaze în care v-ați putea situa și să găsiți soluții de elimnare a acestora.
O altă metodă este aceea de a prelua controlul situației cu multă încredere și fermitate. ”Repetiția este mama perfecțiunii”, de aceea este bine să repetați mesajul pe care doriți să îl expuneți în fața publicului (nu contează numărul).
Numărul este neimportant, indiferent că vă adresați unei singure persoane sau mai multora trei cerințe trebuie îndeplinite. Pentru îndeplinirea acestora va fi nevoie să vă cunoașteți audiența.
Evitarea greșelilor este prima cerință pe care trebuie să aveți în vedere. Bâlbele și greșelile în prezentare în general, fac impresie proastă creând deziluzie în mintea audienței. Fiți preciși și conciși dacă puteți, rețineți că cei ce vorbesc mult vor face probabil și greșeli.
Satisfacerea nevoilor celor cărora vă adresați este un alt lucru de care va trebui să țineți cont. O bună cunoaștere a acestui public vă va permite să vă ajustați obiectivele astfel încât acestea să corespundă nevoilor acestuia. În esență, cunoscând opiniile și lucrurile interesante publicului veți putea manipula (iată și cuvântul URÂT) reacțiile acestuia în avantajul vostru.
A trei-a cerință de luat în considerație ”reducerea tensiunii” dintre voi și public va fi în cea mai mare parte dusă la îndeplinire prin îndeplinirea primelor două.
Viața este o serie de prezentări oameni buni și unul din lucrurile pe care ar fi bine să știți să le faceți este să vă prezentați într-o lumină care să vă pună în valoare calitățile.
Succes!
Spune-mi ce crezi...