Salut!
Ok, astăzi vom vorbi despre concurență.
În domeniul virtual, online, se vând foarte multe lucruri. De aceea, cei mai mulți dintre antreprenori, cred că piața de servicii și produse este suprasaturată, practic, tot ce a fost de inventat s-a inventat, tot ce a fost de spus s-a spus, tot ce a fost de scris s-a scris și nu mai e nimic de făcut, trăim în fatalitate și . Well, guess again, mate!
Un exemplu elocvent a ceea ce vreau să spun este următorul:
– Vă hotărâți să urmați un curs de dezvoltare personală și găsiți pe internet două cursuri cu nume foarte similare, oferite de traineri cu aceeași reputație.
Ce faceți, pe care îl alegeți?
După cum am spus, flic-flap, prea multă concurență, prea multe opțiuni similare (identice) sau, asta cred cei mai mulți dintre antreprenori.
Toată lumea crede, că se află în directă concurență cu toată lumea (din același domeniu de activitate).
Este interesant, acest punct de vedere ne spune multe despre mentalitatea oamenilor de afaceri, în general dar, ăsta e un subiect pentru altă dată.
Iată o întrebare interesantă:
– Ați cumpăra o carte care are un titlu similar cu un titlu de pe raftul bibliotecii voastre. Sigur că da!
Iată o întrebare și mai bună:
Ați accepta să luați parte la o asociere în participațiune dacă ați reprezenta interesele propriei edituri, iar această asociere ar presupune să vindeți titluri similare cu cele ale asociaților voștrii?
Știu, acum vă gândiți, stai o clipă, asta înseamnă să concurez împotriva asociaților mei.
Da, știu, de aceea asocierea în participațiune este atât de rară în România, antreprenorii se tem de concurență.
Există, sigur, firme mixte în România dar, de obicei, proprietarii acestora au legături mult mai profunde decât cele ”de afaceri”.
Sunt totuși câteva situații în care oamenii de afaceri formează asocieri în participațiune.
- În vederea obținerii unui avantaj asupra concurenței punând bazele unei rețele care să ajute la întâmpinarea și contracararea strategiei concurenților.
- Dacă afacerea voastră cu editura este una nouă și încă necunoscută, interesele voastre ar fi de promovare.
- Tot în sensul că firma voastră ar putea fi una mică, printr-o asociere în participațiune ați putea obține accesul pe alte piețe.
- Alte ocazii care pot pricinui asocierea în participațiune pot fi reprezentate de obținerea unor avantaje tehnologice sau de câștigarea unor avantaje strategice care să ducă, în final la prosperitatea afacerii.(Pot exista și altele, în mod sigur!Dacă însă, dețineți drepturi de vânzare asupra unui produs virtual (ex. un și doriți ebook), ce veți face, în cazul în care vi se oferă oportunitatea de a-l vinde într-un magazin de profil, unde știți că vor exista, nu doar produse similare dar produse, probabil cu același nume, veți profita?
Puneți-vă în locul cumpărătorului, ce ați face în locul acestuia, ați cumpăra două titluri cu același nume în speranța că acestea conțin informații sau cel puțin puncte de vedere diferite?
În ziua de azi, cele mai multe produse virtual informaționale oferă monstre, tocmai în sensul ca, cumpărătorul să facă o alegere în cunoștință cu privire la conținutul acestora.
Cu siguranță că, în calitate de cumpărători, dacă doriți să studiați un domeniu anume, cu siguranță că, titlul are o semnificație foarte mică, pentru voi, atâta timp cât vă interesează conținutul respectivei publicații iar acesta este diferit de ceea ce aveți sau știți voi deja.
La fel, în calitate de vânzători, numele produselor ar trebui să conteze foarte puțin din moment ce calitatea acestora este una ridicată și de interes pentru publicul țintă.
În felul acesta, este inutil să vă temeți de concurență, deoarece, atâta timp cât produsele sau serviciile voastre sunt diferite de ale acesteia, cumpărătorii vi le vor cumpăra.
Succes!
Spune-mi ce crezi...