În articolul de azi, revin cu un subiect pe care îl abordez pentru a consolida articolele anterioare și pentru a-mi susține opiniile exprimate în cadrul acestui blog. Fac acest lucru deoarece observ în societate promovarea unor idei care pot duce sau nu la succes dar care în mod sigur nu asigură prestigiul și onoarea, numesc aici frivolitatea și meschinăria.
Pentru a avea succes în afaceri pe internet dar și în viața reală este în primul rând nevoie să aveți o bază de plecare, vom menționa aici noțiunile de bază în ceea ce privește afacerile și să le utilizați în avantajul vostru.
Ceea ce eu consider a fi bazele funcționării afacerilor este un lucru subiectiv desigur, dar, în același timp știu că însușindu-vă aceste concepte și stăpânindu-le vă puteți pava cu ușurință calea către succes în afaceri.
Concepte care duc la succes în afaceri
Încrederea
Ceea ce eu am în vedere ca fiind primul lucru de care aveți nevoie pentru a păși către succes este încrederea în propriile voastre abilități. Nu fac referire aici doar la voi înșivă ci și la încrederea în produsele și/sau serviciile pe care afacerea voastră le oferă.
Este bine să știți că dacă nu credeți în ceea ce faceți vă va fi cu mult mai dificil să ajungeți la succes. Este un lucru bun să credeți în în abilitățile voastre de a furniza și de a vă promova produsele și/sau serviciile.
Se spune că ”Totu-i posibil celui ce crede”. Eu însumi cred în acest proverb și cred că este posibil să îl transformați și voi într-un concept de viață.
Vă amintiți ”Legea atracției”?
Aptitudini
Apoi este o necesitate să aveți o atracție naturală către afaceri. Aptitudinile de afaceri este bine să fie prezente în mod natural deoarece căpătarea lor ulterioară cere timp și resurse. În eventualitatea variantei din urmă va trebui să aveți și motivația propice învățării și dezvoltării unor astfel de abilități și a unei minime experiențe în afaceri.
De exemplu dacă dorința voastră este să începeți o afacere în web design fără a avea abilități sau pregătire în acest domeniu este o problemă de timp numai, până veți eșua. Spre deosebire, dacă sunteți cofetari și vă place ceea ce faceți, inițierea unei afaceri în domeniul cofetăriei este un lucru natural și cu o rată de succes mai mare.
Responsabilitate
Responsabilitatea față de cumpărători o puteți manifesta luându-vă angajamente pe care le veți putea respecta și refuzând publicitatea derutantă și practicile neonorabile.
Dacă vreți să creați succes pe termen lung în afaceri, atunci este necesar să vă faceți clienți pe termen lung, clienți fideli care reprezintă cea mai bună sursă de publicitate pe care o veți putea avea. Acest efect îl veți obține doar când aceștia vor fi satisfăcuți de afacerea voastră și vor fi cu totul fericiți cu privire la aceasta.
Calitate superioară
Necesitatea unui produs sau serviciu de calitate este una stringentă, calitatea este cea mai bună publicitate a voastră deoarece oferind produse de calitate îndoielnică va conduce în mod automat la clienți nemulțumiți. În medie clienții nemulțumiți împart și altora experiența lor negativă, rată este de 14-1, ceea ce înseamnă că fiecare dintre aceștia vor mărturisi la alte 14 persoane despre produsele sau serviciile voastre nesatisfăcătoare.
De aceea, țintiți întotdeauna către produse și servicii de înaltă calitate.
Calitatea superioară a produselor și serviciilor este necesară, un alt lucru imperios necesar însă este și acela de a avea un produs sau serviciu care să genereze suficiente venituri atât pentru a putea acoperi cheltuielile dar și pentru a obține un profit. Din punctul meu de vedere afacerile înseamnă două lucruri atât ”clienți fericiți și obținere de profit”, primul aducându-l pe al doi-lea.
Capital îndestulător
Un principiu universal în afaceri este acela care spune că ”trebuie să dispuneți de suficient capital pentru a vă opera afacerea. O mare problemă în ceea ce privește afacerile mici în România este aceea de a avea suficienți bani pentru a asigura succesul acestora. Nimic nu e mai descurajant decât faptul de a avea o idee excelentă de afaceri, a porni afacerea cu un mic buget după care să apară dificultatea de extindere a afacerii și un concurent care să fure piața.
Afaceri mici
Afacerile mici sunt astfel deoarece, în primul rând, acestea pornesc cu, capitaluri dar și obiective mici. Acest lucru oferă unor astfel de afaceri posibilitatea minimizării cheltuielilor generale până la obținerea succesului pe piață. Pentru mulți dintre noi, acest lucru înseamnă a avea un job suplimentar față de afacerea la care lucrăm de obicei part-time.
Organizați-vă pentru eficiență
Afacerile de succes sunt foarte bine organizate. Acestea beneficiază de obicei deun sistem de urmărire a cheltuielilor și a câștigurilor. Tipul ăsta de organizare asigură oferirea unor produse și servicii de înaltă calitate către clienți. De asemenea în felul acesta se asigură înregistrarea a suficiente informații pentru profit și pentru contabilitate deopotrivă.
Pregătirea
Fiți pe fază, pregătirea este și ea o componentă cheie a succesului. Această pregătire se referă la faptul de fi în cunoștință cu privire la reglementările legale care vă pot influența afacerea. De aceea, asigurați-vă ca nu veți fi surpinși de autorități, FISC-ul nu doarme..
Planul de Afaceri
În mod sigur succesul nu este întâmplător, de aceea afacerile de succes au întotdeauna un plan de afaceri pe baza căruia funcționează. Planul de afaceri funcționează în mod similar cu navigatorul unui pilot de curse. În cadrul acestui blog veți găsi cu siguranță suficiente informații pentru a pune bazele unui plan de afaceri solid.
Succes!
Spune-mi ce crezi...