În articolul trecut am vorbit puțin despre ce înseamnă brand. În articolul prezent vom aborda conceptul de brand și branding dintr-o perspectivă personală discutând practic câțiva pași necesari în Personal Branding.
Brand-ul este mai mult decât un logo sau un slogan bine gândit. Imaginea personală sau a firmei este un lucru complex, mai multe componente contribuind la construcția aceasta. În vederea construirii unei imagini reprezentative corecte și deosebite să considerăm următorii pași:
Elemente esențiale
Crearea unui brand nou – Analizarea concurenței
Diferențierea față de concurență este un factor foarte important în crearea unei imagini de brand puternice. Pentru a putea face asta este necesar să cunoașteți felul în care concurența voastră se diferențiază de ceilalți competitori.
Un lucru foarte important de știut este felul în care consumatorii văd competitorii voștrii principali. Este bine să cunoașteți și punctele tari și punctele slabe ale concurenței. Aceste informații vă pot oferi avantaje esențiale asupra celor care vă fac luptă pentru același loc ca și voi. Prin analizarea punctelor tari, a punctelor slabe cât și prin ceea ce vă diferențiază sau vă face unici puteți beneficia de avantaje care se pot dovedi în folosul vostru efectiv.
Crearea unui brand nou – identificarea propriilor puncte tari
Din momentul în care cunoașteți cu certitudine care sunt punctele slabe ale concurenței puteți să începeți procesul de intensificare a punctelor voastre tari.
Este momentul în care puteți începe executarea unei analize a pieței pe care o vizați, să învățați din această analiză după care să folosiți în avantajul vostru informațiile acumulate. Această analiză este menită a stabili care e realitatea cu privire la punctele voastre tari, mai bine spus vă va spune dacă aveți ceea ce este important pentru piața pe care o țintiți.
Odată ce ați înțeles care sunt punctele voastre tari și care anume dintre acestea primează pentru cumpărătorii voștrii, vă veți putea gândi la metode de marketare efectivă a acestor puncte care vă avantajează publicului implicândul în capania voastră de brănduire.
Crearea unui brand nou – Cunoașteți cumpărătorii ca pe propriul buzunar
Identificarea publicului țintă este foarte importantă pentru construirea oricărui brand ce se dorește puternic dar și mai importantă este cunoașterea cumpărătorilor și a obiceiurilor acestora cu privire la cumpărare. Cât de des merg ei la cumpărături, fac aceștia cumpărături doar în timpul reducerilor sau a promoțiilor ori indeferent de aceste cumpărătorii se îmbulzesc să cumpere acest tip de produse sau servicii?
Ex: Cand prima generație iPhone și-a făcut apariția în 2007 6,1 milioane de unități au fost vândute. Cifrele arată că cu fiecare generație a avut loc o creștere semnificativă odată cu creșterea din ce în ce mai calitativă a acestui produs și desigur cu majorarea prețului acestuia. Apple a anunțat că de la aparația iPhone 6/iPhone 6 Plus a vândut peste 62 milioane de dispozitive iPhone în primele 4 luni.
Ținând cont că ultima generația iPhone nu a prins perioade cu sărbători recte cu reduceri acest lucru ne relevă faptul că, cumpărătorii interesați de genul acesta de produse obișnuiesc să cumpere indiferent de perioada în care vânzările au loc.
Cumpărătorii cumpără întreaga gamă de produse specifice firmei sau doar anumite produse pe care firma le comercializează?
Tot Apple ne oferă exemplu prin faptul că, compania a creat un adevărat cult pentru produsele sale și chiar și numai menționarea numelui acesteia este suficient să aducă vânzări.
Înțelegerea răspunsurilor la aceste întrebări vă va ajuta să promovați mai bine produsele sau serviciile către cumpărătorii voștrii.
Atitudinile, mentalitatea, nevoile și chiar stilul de viață al cumpărătorilor vă pot ajuta și ele. Succesul de marketing constă foarte mult în cunoașterea acestor trăsături ale personalității cumpărătorilor.
Crearea unui brand nou – Fiți exemplul imaginii voastre
O recomandare proprie și de o importanță deosebită este să vă asigurați că brand-ul pe care îl creați reprezintă și identifică în mod corect firma și chiar persoana pe care le reprezentați.
Spre exemplu, dacă brandul cu, care se identifică firma sau persoana voastră este politețea atunci, fiți politicoși. Acest lucru înseamnă că fiecare angajat al firmei fără excepție trebuie să se poarte tot timpul în mod politicos.
După cum am spus, crearea unui brand constituie un proces complex ce implică timp și alte resurse, de aceea tratați cu seriozitate și profesionalism crearea imaginii proprii sau a afacerii voastre.
Succes!
Spune-mi ce crezi...