
Timpul, este cu siguranță cea mai importantă resursă de care dispunem. Oscar Wilde spunea că „munca asiduă e apanajul celor ce nu prea au ceva mai bun de făcut”.
De acord!
Libertatea, este probabil cel mai bun motiv pentru care cei mai mulți dintre noi s-au apucat de blogging.
Succesul e ceva la îndemână azi.
Ce ziceți însă de niște profituri consistente de pe urma micii noastre afaceri?
Afacerea mea de succes.
Sună bine, da?
Cu siguranță.
Cu ceva timp în urmă am luat decizia să renunț la a mai face marketing pentru acest website. Plasarea pe rețele sociale încă o fac slab și inconsecvent, ba chiar o perioadă am decis să abandonez cu totul rețelele sociale, „NU FACEȚI CA MINE, numele meu e POPA!😅😅😅”.
Considerați-vă cititorii și țintiți către ei.
Hai să facem asta pentru blogul ăsta!
Ok, de unde începem?
„Toate-s vechi și noi îs toate”, asta înseamnă că metodele vechi încă se aplică.
Este un blog cu subiect de afaceri, deci hai să alegem un cuvânt cheie. Pentru că am scris pe o mulțime de subiecte în ultimul timp, am cam făcut un ghiveci de cuvinte cheie, dar totuși cuvântul cheie care a prevalat a fost „succes”, care mă situa la un moment dat pe o poziție fruntașă în Google, dar e un mileniu deja de atunci, acum sunt pe o mie (probabil) în același motor de căutare.
Luând în considerare ideea că, conținutul ar fi de calitate bună, SEO este încă o metodă excelentă de a genera trafic pe site.
Voi lua ca subiect această postare și voi folosi ca, cuvânt cheie cuvântul „succes”.
Pentru a optimiza articolul pentru acest cuvânt cheie, „succes” vom crea un titlu de genul „strategii de succes pentru un trafic mai mare pe blogul tău”.
„Prea lung, prea general și impersonal?
Da acord!”
Prea mult timp am ales titluri „drăguțe” în locul unora de impact pentru a nu părea ostentativ.
„Blogul tău e pe moarte? Strategii de succes. Cum să îți mărești traficul pe blog.”
Cu siguranță că putem găsi cuvinte „mai potrivite” și mai de succes iar pentru asta putem folosi unelte de la Google Bre, Google Keyword Search.
Optimizarea pentru cuvântul nostru cheie trebuie să includă și imaginile pe care le vom introduce în articol. Așadar, este o idee bună să le numim ceva de genul „trafic_de_succes/succes_pentru_blog”, observați că de fapt cuvântul meu cheie este în realitate „ strategii pentru trafic de succes pentru blog, ceea ce înseamnă că ținta mea sunt toate cele patru cuvinte principale, strategii-succes-trafic-blog.
Google Analytics este cea mai eficientă unealtă gratuită care ne poate ajuta să determinăm pe unde umblă publicul nostru țintă.
Rețelele sociale sunt și ele o idee bună unde putem căuta.
O altă idee bună este să interacționăm cu acesta și să ne facem utili lui (doh!).
Legat de această idee este și faptul că dacă plasăm comentarii relevante și mai cu seamă utile pe bloguri care au legătură cu subiectul blogului nostru, acest lucru ne poate aduce trafic relevant.
În legătură cu imaginile se pare că, cu cât avem mai multe imagini și elemente multimedia inserate în articol, cu atât mai bine.
În legătură cu asta, nu mai puțin adevărat este faptul că Google iubește articolele lungi.
Am un conflict cu „folosirea imaginilor în articole, mai ales în articolele sub 1000 de cuvinte, dar hei, în România se poartă și este o idee bună să o fac și eu, mai ales că intenționez să depășesc cu succes 1000 de cuvinte în acest articol.
De curând/ieri, prietenele Mirela de la UniquebyMM și Ioana de la PickAndKeep au scris fiecare câte un articol interesant (felicitări, dragilor!), pe tema „pornește o afacere de succes”cu referire la Amazon Business, lucru care mă cam obligă și pe mine să scriu pe temă cu același subiect și să le propun câte un schimb de link-uri (cu toții avem nevoie de legături relevante către blog, este?), glumesc deși, e o idee bună.
Ideea este că Google adoră legăturile directe care trimit la blogul nostru și ne pune cu atât mai sus în rezultatele sale, deci, „afaceri de succes?”
Referitor la link-uri, o idee bună este să leg acest articol de altele din blog pentru o optimizare internă eficientă.
Acum, pentru a mări traficul pe site, optimizarea pe motoarele de căutare nu mai este suficientă sau poate fi îmbunătățită cu o distribuire relevantă pe rețelele sociale.
Acest articol este complet gratuit și nu încerc să vând nimic în el.
Știm cu toții că succesul vine din satisfacerea clienților/utilizatorilor/cititorilor iar aceștia iubesc lucrurile gratuite. În acest articol ofer informații utile gratuit cititorilor, lucru care trezește interesul celor care caută astfel de informații și al căror succes chiar depinde de acestea.
Astfel, considerând că, conținutul e de calitate, și articolul va fi re-distribuit, lucru care va duce la o popularizare a lui și la o relevanță a cuvântului nostru cheie, succes, cuvânt care e legat de blogul acesta.
Vedeți voi, la asta mă refer de fiecare dată când spun că brizbrizurile și prea multe imagini dăunează blogului. Ceea ce am observat este că, și prea puține are același efect.
Relevanța conținutului pe care articolele îl prezintă este de o importanță capitală și cred că mulți bloggeri ignoră asta, un public țintă ne oferă această oportunitate și croindu-ne articolele satisfăcând nevoile acestui public este primordial.
Pentru ca publicul să re-distribuie articolul de față, niște imagini și poate un clip video ar fi o idee bună…
În consecință, dragilor, dacă vreți ca blogurile/site-urile voastre să primească un număr cât mai mare de vizitatori urmați acești pași:
1. Creați titluri care să sară în ochi dar care să fie relevante conținutului fiind în realitate un scurt sumar al acestuia și puneți în acestea cuvintele voastre cheie pentru blogul vostru.
2. Cercetați acolo unde nu știți ce cuvinte cheie doriți să folosiți.
3. Împărtășiți și altora bucuria voastră pentru scris și cunoștințele voastre distribuind articolele pe cât mai multe rețele sociale.
4. Folosiți multe elemente multimedia pentru a da substanță postărilor iar imaginile optimizați-le pentru cuvintele voastre cheie, dar și pentru a crea buzz.
5. Interacționați permanent cu publicul vostru țintă atât pe blogul vostru cât și pe alte bloguri. Creați de asemenea totodată legături directe către blogul vostru pe alte bloguri.
Fiți amabili de fiecare dată cu toți cei cu care intrați în legătură și oferiți-le ajutorul atunci când se ivește ocazia.
Toate informațiile prezente în acest articol sunt cunoscute de ani mulți, dar acestea își păstrează relevanța deoarece adevărul lor este de neschimbat, de aceea sfatul meu este să țintiți pentru conținut care este permanent relevant.
Opiniile noastre din nefericire sunt volatile. Poveștile voastre în schimb pot face diferența între succes și eșec. Fiți povestitori, fiți șocanți, fiți exacți și relevanți amintindu-vă că blogul vostru e despre cum vedeți voi lumea. Purtați-vă frumos pentru că chiar așa și sunteți.
Ca bloggeri, avem o mulțime de lucruri bune de făcut, așa că, ”munca grea”, se aplică și nu în cazul nostru. Noi suntem liberi.
Afacerea noastră, recte blogul nostru poate avea succes dacă introducem fiecare din strategiile de mai sus în rularea acesteia/acestuia și în acest mod noi ca netprenori, putem câștiga mult de pe urma acesteia/acestuia.
Cu privire la introducerea mea, timpul, l-am cam irosit o perioadă, evitând o marketare directă către cititorii mei pentru că eram prea plictisit și în felul ăsta i-am pierdut pe mulți.
Well, e timpul să schimb lucrurile.
Va urma…
Succes!
ioana ishikawa constantin a zis
Mulțumesc mult pentru menționare!
Geniale sfaturi, iar punctul #4 mi-a mers la inimă!
Dintr-un training online la unul din site-urile în japoneză pentru care scriu am aflat chiar că în Japonia, unde competiția între bloguri și site-uri este mult mai mare decât în România este într-un fel obligatoriu să pui atât de multe imagini interactive, încât atunci când accesezi site-ul de pe telefonul mobil, indiferent de cum derulezi pagina să nu ai niciodată ecranul plin doar de text. În acest fel îți ții publicul mereu ocupat și intiresat de pagina ta.
Alex Popa a zis
A fost plăcerea mea, Ioana. Interesant lucru de cum stau lucrurile în Japonia. Nu știam, dar e o logică în ceea ce spui. Îți mulțumesc mult pentru vizită, pentru comentariu și pentru informația asta care mă cam pune pe gânduri, Ioana! E plăcut să aflu lucruri noi, e minunat.
Mirela Marin a zis
Hei, Alex!
Mulțam fain pentru menționare/link.
Eu nu am prea multă ”vechime” ca blogger, dor 1 an și aproape jumătate, dar mi l-am construit (blogul zic:)) doar cu ajutorul tutorialelor și a unui curs free la un nivel very down (scuze pentru englezisme)
Ce vreau să spun? Că nu s-au schimbat multe în pașii de urmat pentru un blog de succes.
Felicitări pentru articol și un nou început!
Alex Popa a zis
Hei, Mirela!
Cu multă plăcere și îți mulțumesc de asemenea!
Este adevărat, cu determinare și ceva abilități putem avea succes online și (zic eu), în orice fel de afacere.
Îți mulțumesc pentru comentariu, Mirela! Ești printre bloggerițele mele preferate.
Îmi place să văd bloggeri noi și afaceri noi online. Îmi plac oamenii cu opinii și inițiativă.
Îți doresc mult succes, Mirela!
Ești binevenită oricând.