Salut!
Se duce o luptă acerbă în lumea bloggingului. Bani, contracte, expunere, conținut de calitate etc.
Vorbim astăzi despre conținut de calitate.
La gunoi, blogger de nimic – Trashing every blogger out there
Cum să ne facem remarcați dacă noi scriem o dată pe săptămână iar atunci când o facem adresăm subiecte de rahat sau într-un mod de rahat?
Hai să stabilim un lucru. Nu toți bloggerii sunt talentați. E o realitate incontestabilă.
Cum să ne facem remarcați și luați în considerare de ceilalți bloggeri?
Păi începem să le dăm în cap acestora pentru că sunt niște agramați, scriu mai prost ca noi și ”să moară blogurile lor în chinuri”, că nu fac două parale chit că scriu în fiecare zi.
Ce cred eu
O vorbă românească spune ”numai cine nu muncește nu greșește”.
Ca blogger se mai întâmplă să faci greșeli de scriere (știu, nu ție…), mai îți sare o tastă, mai mănânci o liniuță, mai pui un semn de punctuație aiurea, e munca ta și mai dai chix câteodată.
Personal, scriu mai ales seara, când sunt obosit (în majoritatea cazurilor), pentru că ziua sunt ocupat cu diverse. Ca atare se întâmplă uneori să scriu aiurea ceea ce scriu. S-a întâmplat de curând chiar. Înseamnă asta că nu scriu bine bre? Măhi, aș spune că da sau mai bine spus ”unii” ar spune asta…
Heh, cred că răspunsul meu ar fi oarecum subiectiv.
În primul rând…
Ceea ce cred eu este că fiecare blogger este BINEVENIT în spațiul web indiferent despre ce sau cât de bine scrie. Punct!
Ceea ce va face diferența între bloggeri va fi calitatea conținutului.
Acum, traficul pe un site (din nefericire), nu se face în funcție de calitatea conținutului sau nu neapărat. În funcție de publicitatea pe care o facem, de ”prietenii” sau de cunoștințele care ne accesează blogul, acesta măsoară trafic.
Am spus ”măsoară” deoarece acest trafic din punctul meu de vedere este irelevant.
Un exemplu este următorul.
Ai 5000 de ”prieteni” pe Facebook și distribui un articol de pe blog. Din totalul ”prietenilor” tăi, 800 dau click și îți vizualizează blogul. Dintre aceștia 200 citesc. Din 200, 180 îți lasă comentarii dar dintre ăștia 100 sunt complet pe lângă subiect, 30 au înțeles cât de cât ce ai scris dar comentariile sunt slabe. Rămân 50 de comentarii ok.
Asta este situația ideală. În realitate lucrurile stau cam așa:
Ai 1000 de ”prieteni” dintre care cu 800 nu comunici deloc, 150 abia îți răspund când îi abordezi și 30 îți mai vizitează pagina și/sau blogul din când în când. Cu 20 comunici și chiar te apreciază. Problema acestora este aceea că îți sunt apropiați și se simt obligați să îți dea Like și să îți comenteze articolele și majoritatea dintre ei nu înțeleg ce ai scris așa că îți comentează la nimereală.
Conținutul de calitate e Rege
Definiția mea despre conținut de calitate e un pic mai elaborată ceea ce ar însemna să întind acest articol prea mult dacă ar fi să o explic. De aceea acum mă voi rezuma la niște principii de bază.
Conținutul de calitate este dat de:
Implicare
Faptul că îți ia o săptămână să scrii un articol de 500 – 1000 de cuvinte nu demonstrează nicicum că scrii bine chiar dacă scrii impecabil gramatical.
Majoritatea bloggerilor scriu însă 300-400 de cuvinte per articol.
Asta denotă că ți-e lene (varianta de preferat), ai multe alte lucruri de făcut, recte ești prea ocupat sau că nu știi să scrii (nu îți cunoști pasiunea, ea nu există sau nu ai nimic de spus).
Originalitate
Chiar și atunci când subiectul blogului tău sau cel al articolului a fost dezbătut pe multe alte bloguri, poți găsi unghiul unic din care tu poți crea un subiect original. Felul în care vezi lucrurile de obicei poate da un subiect original printr-o abordare nouă.
Fii tu original și articolele tale vor exprima valoarea ta.
Soluții prompte
Oamenii pe internet caută rezolvări la probleme de fiecare dată. Fie că vorbim despre o problemă de sănătate, despre nevoia de a găsi un pic de distracție sau umplerea unui gol spiritual, cu toții caută soluții.
Această soluție o vor ACUM.
Acest conținut trebuie să fie util și de valoare.
Inteligibilitate facilă
O problemă pe care am sesizat-o de-a lungul timpului este aceea că oamenilor nu le plac explicațiile complicate. Iar în ziua de azi cu atât mai puțin.
Propozițiile scurte sunt pe placul acestora și articolele directe.
Dacă ești filozof, cel mai bun lucru este să ataci un public de nișă. Dacă lucrurile complicate sunt cele despre care scrii, cel mai bine e să scrii pentru un public țintă care este capabil să înțeleagă ceea ce exprimă articolele tale.
Am încercat asta, este extrem de greu, dar nu imposibil.
Așadar, ca o concluzie, nu vă mai agățați de cuvinte că acestea nu sunt importante. Nici un blogger nu vrea să scrie incorect gramatical și dacă se întâmplă să o facă, e posibil să fie o greșeală. Fiți îngăduitori.
Din punctul meu de vedere , toți bloggerii sunt buni, aceștia sunt oameni cu idei. Ideile sunt mai bune decât cuvintele ce le exprimă, la fel cum faptele sunt mai bune decât intențiile.
”Stai un pic măhi nea!
Asta înseamnă că putem arunca limba română la gunoi? Nu e de preferat să aruncăm în schimb fiecare blogger care o schingiuiește și o transformă după bunul lui plac?”
Păi nu, nu e de preferat, că dacă tot ce scrii tu ca blogger se referă la ce faci tu în fiecare zi, fără a oferi plusvaloare cititorului, te poți împacheta și expedia (prin poștă eventual, mai face și Românica un ban), la coșul de gunoi. Dacă totuși ceea ce scrii este în beneficiul cititorului și nu doar în beneficiul tău (ex. scrii un advertorial), atunci o greșeală din joi în paști probabil va trece neobservată sau va fi oarecum îngăduită de cititor.
Sigur că de preferat este însă să fii impecabil în scris, pocăit și cu Biblia în brațe în fiecare zi…
Părerea mea este să nu dărâmați, în schimb e bine să construiți. E o regulă generală care va duce la o viață mai bună pentru toți.
Știu, foamea e mare, dar mai beți și apă pe stomacul gol, ajută la siluetă…
Dacă te crezi blogger, creează conținut de calitate cu idei și abordări originale. Pune valoare în cuvintele tale și vei avea…
Succes!
Marius a zis
Nu zici rau, dar calitatea probabil o da cititorul. Daca el isi ia informatia de acolo si e multumit de ea… probabil ca este de bine.
Altfel, cred ca pluginul de protectie a continutului(care oricum s-ar copiat cu un ctrl+u) restrictioneaza scrisul cu diacritice. Ciudat sau nu, asta e notificarea pe care o primesc 🙂
Atlfel, nu pot selecta si parcurge rapid textul din cauza lui.
Alex Popa a zis
Da, acum am observat. Te-a trimis direct în SPAM. Nasol, va trebui să găsesc o soluție. Și mie îmi strică articolul. Nu înțeleg de ce. Până atunci va trebui să îl las, din nefericire.
Ioana a zis
Ca mare dreptate ai! Sunt total de acord cu tine. Nimeni nu greseste intetionat ca nu s-ar mai numi greseala si doar cine nu munceste, nu greseste. Si eu am aceeasi parere despre bloggeri ca si tine. Sunt niste oameni cu idei si ideile sunt mai bune decat statul cu mainile in san si neproductivitatea.
La inceput, inainte de a publica un articol imi era tare frica de faptul ca lumea imi va gasi fiecare litera mancata sau dezacord de care nu-mi dadeam singura seama pentru ca uneori e destul de complicat sa iti dai singur seama de propriile greseli. Dar apoi m-am gandit ca in general oamenii care judeca astfel de greselute relativ minore in comparatie cu subiectul articolului si cu ideea pe care un blogger o propune ca tema de discutie, sunt doar oamenii care cauta paie in ochii celorlalti ca sa nu atraga atentia asupra buturugilor din ochii lor. Nu zic ca eu nu am buturugi in ochi, ca am destule, dar cel putin mi le accept si nu incerc sa le ascund cautand defectele celorlalti.
Nici eu nu consider ca trebuie sa aruncam limba romana si apoi sa tragem apa, dar doar pentru ca se mai intampla sa gresesti nu inseamna nici ca nu iti pasa, nici ca esti agramat.
Alex Popa a zis
Așa este, Ioana. Găsesc însă util ca oamenii (cititorii) să îmi semnaleze greșelile. Nu iau totul în mod peiorativ.
Îți mulțumesc mult pentru comentariu și pentru că mi-ai spus părerea ta. Te aștept oricând, e o plăcere să constat că te numeri printre cititorii acestui blog.
Dincolo de nori a zis
Spui, pe undeva prin articol, că atunci când un blogger scrie un advertorial o face doar în beneficiul lui. Te contrazic, o face în principal în beneficiul celui care îl plătește (reclamă) iar dacă este bine scris și oferă informații valoroase, corecte și bazate pe experiențe reale, atunci o face și în beneficiul cititorului. Bloggerul este doar plătit pentru munca sa.
Alex Popa a zis
Salut, Radu! Mulțam mult pentru părerea exprimată.
Acum, tu ești prea inteligent ca să nu fi înțeles ce am scris. Te citesc frecvent și știu asta cu certitudine.
Oricum, hai să explic.
În beneficiul celui care îl plătește. Asta înseamnă în beneficiul lui până la urmă, în cel al bloggerului, că el ia banii.
Bloggerul scrie și în beneficiul cititorului în sensul că îi oferă, cum ai spus și tu informații utile, de care acesta se bucură și pe care le caută.
După părerea mea Radu, bloggerul ”nu poate” să scrie ceva care să nu-i folosească în primul rând cititorului pentru că dacă face asta, îl pierde și pierzându-l pe cititor pierde și clienți, recte bani, deoarece contractele dispar pentru că blogul nu are cititori.
Oricum, asta e doar părerea mea.
Dincolo de nori a zis
În contextul dat și după părerea mea există diferențe de sens între beneficii și munca plătită. Oi fi eu mai ciudat, cu semantica mea cu tot. 🙂
Alex Popa a zis
Am înțeles. Ok, fie cum spui tu. Oricum, limba română este foarte bogată și de asemenea foarte flexibilă. Așadar, trăiască limba română!
Catalina Coman a zis
Foarte bine spus! Trebuie sa punem accent pe calitate, in orice am face. Numai asa putem reusi. Nu e usor, dar nici imposibil.
Alex Popa a zis
Așa este, Cătălina!
Mulțam frumos pentru vizită și comentariu!
Ești binevenită oricând.