Bazele Marketing-ului

Marketing business sales
În cele ce urmează vom discuta despre bazele Marketing-ului.
Poate fi considerat marketingul online marketing adevarat? Adică, să fim serioși, este ceva virtual, mediul în care se desfășoară nu este unul palpabil ați putea spune..
Proces
Se prezintă instanței de judecată dosarul marketing online vs marketing offline.

Asemănări:
• Ambelor forme de marketing li se aplică aceleași principii iar regulile după care acestea funcționează sunt aceleași în ambele cazuri.
• Acestea adresează aceleași întrebări și oferă răspunsuri similare. Să presupunem că în cadrul afacerii voastre se pune întrebarea:
– Care este cel mai rapid mod de promovare a afacerii și a antreprenorului acesteia?
Răspunsul natural este ”utilizarea cărților de vizită”.
În mediul virtual echivalentul cărților de vizită este website-ul.
Căror probleme se adresează marketingul?
Aflarea răspunsului la două întrebări fundamentale este principalul scop al operațiunilor de marketing.
A. Care este publicul țintă căruia se adresează afacerea?
B. Cum poate afacerea să satisfacă mai bine nevoile acestuia?
Dincolo de rezolvarea acestor două obiective Marketing-ul nu are nici un fundament.

Cum poate Marketingul rezolva aceste două probleme?
Cei 4 ”P”
Produs
Preț
Promovare
Plasare produse/servicii, distribuire
Acestea sunt cele 4 componente ale Mixului de Marketing (Mix=Amestec).
Cu privire la primul element ”Produs” prima întrebare care se pune este:
1. ce anume vinde afacerea voastră?, apoi trebuie să întrebați
2. care va fi marca produsului sau a serviciului, care va fi semnul distinctiv care va face ca acesta să iasă în evidență, să sară în ochi.
3. ce beneficii însoțesc produsele sau serviciile dvs, există deasemenea beneficii suplimentare care vin odată cu acestea?
4. care sunt afirmațiile dvs cu privire la produs? de exemplu, ce garanții oferiți, termene de expirare etc?
Preț
În legătură cu prețul prima întrebare care se pune este:
1. 1. care este prețul la care vindeți?
Odată știut răspunsul la această întrebare este doar natural să întrebați:
2. care este concurența și care este locul dvs pe piață?
4. care sunt metodele de plată, produsul poate fi vândut și online, este oportună o metodă de plată virtuală gen Paypal, Moneybookers sau în România PayU, NETOPIA mobilpay?
Forme de vânzare
cum anume vindeți?
en-detail
en-gross
care va fi formula verbală principală de atragere?
care este diferența de preț între en-detail și en-gross?
De exemplu ca IM de multe ori am luat decizia de a pune la dispoziția publicului oferte cu termen limitat în care cream un pachet de produse + beneficii și le vindeam la un preț mai scăzut decât produsele luate cu de-a amănuntul și cream o formulă verbală astfel încât provocam în public dorința de a cumpăra pe loc. O astfel de formulă este următoarea:
– Cumpărați acum, oferta expiră la orele 22:00, pachet afacere la cheie, tot ceea ce vă este necesar să începeți acum propria afacere.
Promovare
Aici puteți începe prin formularea unei strategii de promovare. Strategia poate conține:
– ce anume oferiți
– cum anume se distribuie publicitatea, ofline, online.. (în fiecare din cazuri trebuie să aflați unde se află publicul vostru țintă și care sunt obiceiurile acestuia
– relațiile atât cu clienții cât și cu partenerii de afaceri sau posibil cu concurența sunt foarte importante. Aflați unde se desfășoară aceștia și intrați in relații cu ei. Cel mai des, veți descoperii puncte comune în care veți putea conlucra chiar cu competitorii voștrii. Profitați!

Plasarea produselor către clienți
Acum este momentul să vă întrebați cum va fi distribuit produsul (online, offline sau poate și-și?)
dacă produsul se va vinde offline, unde mai exact va avea loc vânzarea?
magazine, centre de distribuție, școli, spitale, suupermarketuri etc?
în cazul distribuirii online cum se va face acesasta, in ce locuri specfice? bloguri, forumuri, pay per click, articole, youtube, vimeo, facebook, twitter, myspace, bibo etc.?
va fi produsul pus la dispoziția tuturor sau oferta va fi disponibila doar unora? tuturor vs doar unora, aici ”unora” se referă la membrii unei comunități, de exemplu, aveți o lista cu adrse de email ale membrilor comunității voastre de nu știu.. ”minerii de pe lună”, și aveți un produs care se adresează în particular acestei comunități. În cazul acesta oferta voastră nu este de interes public general..
cum va fi livrat produsul?
spre exemplu, daca produsul va fi distribuit online (produs digital, software) acesta poate fi cu ușurință descărcat ți disponibil imediat (aici puteți crea o formula verbală foarte puternică).
Ouuukeey!, priviți cu foarte mare atenție la Mixul de 4 P, acesta este foarte important în succesul afacerii voastre.
Succes!

Etichete: , , , Filled Under: Bani,Startup de bază Posted on: 21 April 2015

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitate

Acest Blog este proprietatea thaDomeron Projects SRL şi este utilizat de Alex Popa doar, ca un website Personal. Toate articolele sunt opiniile proprii ale autorului (Alex Popa) iar thaDomeron Projects SRL nu raspunde pentru acestea..

Detalii de Contact

  • thaDomeron Projects SRL
  • Strada Pictor Nicolae Grigorescu
  • Giurgiu, Numar 75
  • Giurgiu - Romania