Salut!
Facebook poate fi folosit în nenumărate feluri în strategiile de marketing, aceasta fiind cu siguranță una dintre cele mai importante rețele sociale online. Cu ajutorul acesteia putem înțelege dorințele, interesele și comportamentul consumatorilor.
Paginile de Promovare Facebook permit crearea și dezvoltarea imaginii afacerii, a produselor și a serviciilor acesteia prin atragerea de utilizatori către punctele reprezentative ale afacerii, gen website, locații etc. Totodată, folosind oportunitățile de marketare oferite de Facebook, vom construi o prezență în mediul online dar, de asemenea și offline deoarece consumatorii vor face asocieri între afacere, produsele și serviciile pe care aceasta, le marketează atât online cât și offline.
Informând consumatorii prin intermediul Facebook, afacerile vor putea crea percepția consumatorilor cu privire la existența lor.
Permițându-le fanilor/urmăritorilor/consumatorilor să le vizualizeze și să le aprecieze paginile, afacerile pot crea o bază de date reallă cu privire la publicul pe care îl țintesc și la comportamentul acestuia relativ la ele, ceea ce le va permite să creeze campanii publicitare mult mai eficiente și mai bine țintite.
Este important să înțelegem că există atât avantaje cât și dezavantaje în folosirea Facebook în scopuri de marketing și afaceri, de aceea este indicat să păstrăm un echilibru între acestea.
Pro
Nu încape nici o urmă de îndoială că Facebook Marketing are avantajele sale pentru afaceri, printre acestea sunt următoarele:
- Este o rețea uriașă iar asta înseamnă că afacerile pot profita de o penetrare foarte profundă în rândul populației.
- Practic, un cont de Facebook poate fi echivalent oricărui fel de website, putând juca rolul acestuia cu succes, de cele mai multe ori..
- Aprecierea consumatorilor poate fi demonstrată printr-un singur Like iar această apreciere poate fi măsurată și transformată în statistici care să permită o anume predictibilitate. În felul acesta, afacerile pot determina comportamentul consumatorilor.
Contra
- Cel mai mare pericol pe care îl riscă o campanie de marketing pe Facebook este negativizarea. Oamenii pot comenta negativ și chiar răutăcios pe paginile afacerilor.
- Asta aduce un alt lucru negativ, care este apariția necesității angajării de administratori care să monitorizeze comentariile.
- Dacă e un lucru bun că oamenii dau click pe butonul de Like, permițându-ne să le trimitem actualizări direct în pagina lor de știri, negativ e faptul că, la fel de ușor, aceștia se pot dezabona, cu un singur click.
- Încă un lucru negativ îl reprezintă apariția de conturi fantomă care pot imita întru’ totul pagina oficială a oricărei afaceri, ceea ce înseamnă că defăimarea este și ea destul de aproape.
- Conturile false sunt greu de înlăturat și chiar și așa, altele pot apare oricând în locul lor.
Este cu certitudine importantă prezența afacerilor pe Facebook dar nici pericolele care le pândesc acolo, nu pot fi desconsiderate cu totul.
”Important este însă să nu punem toate ouăle într-un singur coș”.
Twitter este încă o rețea importantă, așa că o idee bună ar fi să le combinăm pe cele două.
Facebook are puterea de a transforma vizitatorii în abonați iar Twitter are puterea de a răspândi vestea încă și mai departe. Google este încă prietenul tuturor așa că, încă rege pe piața de publicitate, Google poate da și el o mână de ajutor.
Este important însă, să cântărim bine ce vrem și cum putem obține ceea ce vrem pe Facebook, pentru că indiferent de motive, trebuie să fim acolo.
Succes!
Spune-mi ce crezi...