Deunăzi pe când scriam articolul precedent, mi-a venit o idee în minte, și anume m-am gândit că e timpul să reiau un subiect despre care nu am mai vorbit de ceva timp. Operarea cu succes a unei afaceri se spune că are legătură directă cu începutul acesteia.
Dar no, acesta nu va fi încă un articol despre „cum să începi o afacere de succes”, nope man no, astăzi vom vorbi despre afaceri mici pe care le putem porni de acasă.
Știţi, există atâtea moduri în care antreprenorii români pot porni în căutarea succesului propriu. Mă gândesc că în ziua de azi când există atât de multe posibilităţi iar aceștia ar trebui să își asume mai des oportunitatea începerii unei afaceri noi.
Oh yeah man, afacerile mici reprezintă cel mai sigur loc din care puteţi porni în aventura cuceririi succesului vostru.
Personal mă tot gândesc la o franciză, mă gândesc că în felul acesta pot accesa o piaţă deja stabilă unde și riscurile sunt ceva mai mici dar piaţa românească pare deja inundată de francize, de aceea ideea mea cu privire la o franciză este să pun bazele uneia.
Well, but that’s just me.. Așa gândesc eu..
. Acum la drept vorbind, o franciză ar putea aranja orice antreprenor român pe calea lui pentru că deja cum am spus, puteţi intra pe o piaţă care are cerere iar consumatorii deja cunosc produsul sau serviciul. Există însă și părţi mai puţin pozitive în afacerile pe bază de franciză, acestea în primul rând nu sunt ieftine deci pot ieși din discuţie ca afaceri mici (investiţia dă dimensiunea afacerii), apoi tot va trebui să investiţi în propriul brand deoarece va trebui să vă diferenţiaţi de celelalte francize.
De aceea, să revenim la oile noastre, francizele înghit capitaluri consistente.
Pornim deci de la ideea că fondurile de care dispuneţi sunt limitate.
Afacerile mici, mai cu seamă cele cu sediul la domiciliu sunt pur și simplu perfecte pentru antreprenorii începători și pentru devenirea acestora. Știu, am mai vorbit despre afaceri mici și despre conducerea acestora din faţa calculatorului dar eu încă sunt uluit de faptul că nu există o creștere mai vizibilă chiar și în ceea ce privește economia. Economia românească are creștere bazată pe consum.
Românii au impresia asta, că pentru a conduce o afacere ai nevoie de masterate și diplome certificate în domeniu iar asta e cât se poate de fals.
Unele dintre cele mai mari afaceri (Microsoft& Apple) au pornit din simple garaje. Uh, iar ajungem la frica de asumare a românului, românul în viziunea mea este asemuit cu „slujitorul cel rău” din Biblie, cel căruia stăpânul său îi dătuse „un ban” să îl înmulţească investindu-l.
Gândiţi-vă la o afacere tip PFA sau chiar SRL unde să vindeţi ceai cald și sanvișuri la poartă sau de la fereastra apartamentului (presupunând că locuiţi la parter. Nu poate fi aceasta o afacere profitabilă, ia gândiţi-vă. Câţi dintre noi s-ar mai grăbi la o șaorma sau un hamburger și un pepsi sau o cola știind că au posibilitatea cumpărării unor mâncăruri sănătoase (mai sănătoase, preparate în casă).
În mod similar românii pot găsi o mulţime de oportunităţi de afaceri de care pot profita. Dar nu, românului îi place să își plângă de milă.
Măi fraţilor, eu admit că poate fi greu dar, greu e și să faci pasul în afara căminului (întrebaţi-mă pe mine că știu). Pe oricine întreb dintre români care ar putea fi principala caracteristică a românului, mi se spune că ingeniozitatea dar măi, eu mă cam îndoiesc de asta și mizez mai mult pe lașitatea acestuia.
Ia gândiţi-vă, câte dintre contactele voastre v-ar putea deveni clienţi fideli dacă doar aţi avea curajul să iniţiaţi o afacere. În urmă cu ceva timp am formulat acest crez „nu e luptă mai pierdută ca aceea ne-ncepută) pentru a-i da un impuls unei cunoștinţe. Acum îmi dau seama că formularea mea e aplicabilă tuturor românilor.
Curaj, curaj dragilor și îndrăzniţi să pășiţi către destinul vostru cel plin de succes.
Amintiţi-vă să planificaţi și îndrăzniţi! Aceasta este calea pe care fiecare român poate merge încrezător.
Succes!
Spune-mi ce crezi...