În articolul precedent am vorbit un pic despre descoperirea unei nișe. Astăzi vom continua pe același drum și vom vorbi despre primii pași către o afacere de succes.
După unele voci, printre care și a mea, în România mai mult de 83% din startup-uri eșuează în primul an de activitate, țin să subliniez aici că vorbesc despre în principal despre afacerile offline (clasice).
Există totuși câteva lucruri pe care le puteți face pentru a evita să faceți parte dintre cei 83% și să vă creșteți semnificativ șansele de succes ale afacerii voastre.
În mod cert, efortul din partea voastră trebuie să fie și el pe măsura succesului dorit.
Cum începem?
Ideea de afaceri
Ideea de afaceri este cel mai important lucru pe care îl puteți avea în avantajul vostru. În general aveți la dispoziție 4 opțiuni de lansare a unei afaceri.
1. Oferirea unui produs sau serviciu existent pe o piață deja stabilită reprezintă o confruntare frontală cu, concurența. Nu vă faceți griji însă, concurența este cea care vă poate doborâ dar tot ea este cea care mai degrabă vă va ridica.
2. Lansarea unui produs sau serviciu nou pe o piață deja existentă vă conferă deja un avantaj prin faptul că produsul sau serviciul este nou dar aveți grijă, acest avantaj nu este de durată deoarece concurența se va adapta.
3. Prezentarea unui produs existent pe o piață nouă vă poate oferi avantajul unei noi nișe, o nișă pe care o puteți exploata și chiar educa în eventualitatea unui ulterior profit.
Ceea ce trebuie să știți, sumarizez, termenul de nișă se referă la un produs sau serviciu care reprezintă o zonă specială în ceea ce privește cererea. Este o mică parte din piață care are o anumită nevoie care trebuie satisfăcută.
4. Scoaterea la vânzare a unui produs sau serviciu nou pe o piață care există deja vă pune în avantaj prin prisma noutății produsului sau serviciului care produce rumoare în piață și care vă va aduce automat o publicitate gratuită, ceea ce în definitiv este un lucru bun.
Opțiunile de mai sus ar trebui să vă ofere o idee despre cum ați dori să arate afacerea voastră și care sunt posibilitățile pe care le aveți la îndemână iar dacă imaginația vă ajută, ideile vor veni de la sine. Majoritatea afacerilor de succes pornesc ca urmare a satisfacerii unui segment de populație care prezintă nevoi speciale. Astfel, dacă ați întâmpinat dificultăți în legătură cu anumit serviciu sau produs, dacă nu v-a plăcut cum ați fost serviți, sau nu v-a plăcut serviciul/produsul însuși, poate puteți să îl îmbunătățiți astfel încât să creați pentru voi un avantaj concurențial în asta și ca urmare să dezvoltați o afacere în această zonă. Poate că aveți un hobby pe care considerați că îl puteți trnsforma într-o afacere. Posibilitățile sunt nelimitate după cum observați.
De aceea, având în vedere cele de mai sus, este bine să luați în considerare faptul că strategia concurențială înseamnă doar să vă găsiți cea mai bună poziție în cadrul unei industrii. De aceea va trebui să munciți și să faceți cercetări amănunțite pentru a reuși această performanță.
Ok, ok!, ați găsit o idee genială, vă înțeleg!
Există o nișă în privința unei vieți sănătoase, mâncați sănătos, mergeți în mod regulatla sala de gimnastică să faceți exerciții.
Aveți posibilitatea de a distrbui o gamă largă de produse de life-styling. Abordați o afacere tip Multi-Level-Marketing. De aceea este bine să întrebați în cercuri cât mai largi pentru a verifica dacă există o piață interesată de așa ceva.
Cercetați cu atenție ce fel de produse se află deja pe piață.
Verificați de asemenea care sunt competitorii aflați deja pe acea piață și ce fel de produse oferă aceștia?
Dispuneți de abilitățile necesare care vă permit să faceți față concurenței?
Pentru a duce la îndeplinire acest deziderat este nevoie să angajați și alte persoane?
Aveți capitalul minim necesar punerii pe picioare a acestei afaceri?
Unde o veți localiza?
Odată ce ați răspuns acestor întrebări și ați determinat deja că există cerere pentru produse de acest gen, puteți începe să vă puneți întrebări în legătură cu, campania de marketing.
Care vor fi costurile campaniilor publicitare?
Care este profilul grupurilor de consumatoriinteresați de produsele voastre?
Pentru a răspunde întrebărilor voastre va fi necesar să intrați în contact cu publicul vostru țintă, de aceea este bine să aveți întrebările la îndemână permanent.
Succes!
Spune-mi ce crezi...