
”Nimeni nu s-a îmbogățit muncind”. Da e vorba de vechea înțelepciune românească sau din punctul meu de vedere ”lenevească” (că una din caracteristicile românului este lenea).
Ceea ce omite proverbul acesta este urmarea ”pentru alții” (precum statul sau eternul șef). Priviți formularea aceasta:
Nimeni nu s-a îmbogățit muncind pentru alții. Ehh, e deja altceva huh, nu mai sună atât de egotist?! Evident că nu..
Exceptând job-urile excepțional plătite ca cele din domeniul bancar sau de finanțe singurul mod de îmbogățire este să vă creați propria afacere. Acum, genul de afacere pe care v-ați putea decide să o dezvoltați poate depinde în general de următoarele:
- de încrederea pe care o aveți în forțele proprii mai cu seamă în ceea ce privește valorile, principiile și calitățile care vă definesc
- de bugetul pe care îl puteți aloca afacerii atât pentru startup cât și pentru operarea afacerii în general
- de ideea de bază a afacerii
Acestea sunt după părerea mea cele trei componente imperios necesare începerii oricărei afaceri.
Din punctul de vedere al tipurilor de afaceri acestea vin deasemenea în câteva diferite ”arome”.
- cel tradițional unde vă bazați în totalitate pe eforturile proprii asta însemnând de la idee la afacere de succes
- Francizare ceea ce înseamnă să urmați un șablon adică preluați atât ideea cât și întreg mecanismul și instruirea de la firma mamă
- Marketing de rețea
Tradițional
În ceea ce privește tipul tradițional de afacere aceasta necesită o infuzie considerabilă de capital (propriu sau extern).
Vor fi necesare licențe, echipamente, resurese umane și va fi nevoie să vă plătiți singuri campaniile publicitare.
Din acest motiv un procent extraordinar de mare dintre afacerile de acest gen eșuează în primele luni de startup. Pentru ca o afacere de genul acesta s reușească este nevoie să dispuneți de următoarele:
O idee excelentă
O încredere mare în voi înșivă dar și în ideea care vă susține afacerea
Un buget consistent
Dacă reușiți să porniți și să susțineți o afacere de acest tip aceasta vă va aduce o mulțime de beneficii incluzând aici drepturi de autor, brevete și tot felul de beneficii directe.
Francize
Francizele propun afaceri ce au succes consacrat deja. Acest succes duce automat la atragerea de investiții mult mai ușor deși instruirea în ceea ce privește operarea afacerii va presupune costuri suplimentare. Pe lăngă faptul că veți plăti o taxă inițială un procent din cifra de afaceri va revenii deasemenea proprietarului de drept al francizei.
MLM
Marketing-ul de rețea colocvial numit MLM are deasemenea multe avantaje dar și câteva dezavantaje.
Cel mai important avantaj al acestui tip de afacere în mod cert îl constituie bugetul foarte scăzut care este necesar intrării într-o astfel de afaere iar cheltuielile de operare de obicei sunt mai scăzute. În plus puteți începe o afacere de tip multi-level-marketing (MLM) în timpul vostru liber sau chiar sub formă de hobby.
Aceste 3 tipuri de afaceri sunt în acest moment cel mai la modă în România.
Deci, care dintre acestea vi se potrivește?
În cazul în care aveți experiență în ceea ce privește un produs sau un serviciu pe care l-ați putea furniza unui public țintă atunci tipul tradițional ar puta fi alegerea voastră.
În mare parte însă alegerea voastră va fi determinată de fondurile de care dispuneți în vederea afacerii dar și de timpul și efortul pe care sunteți dispuși să le alocați acesteia. O franciză va necesita o sumă considerabilă de bani dar și o dedicare de 100%.
După cum am spus deja, în ceea ce privește afacerile de tip MLM acestea au și avantaje dar și dezavantaje. De aeea este bine să cântăriți bine deciziile pe care le luați în privința unei eventuale afaceri pentru că aceasta va avea în mod cert un impact asupra vieții voastre.
Succes!
Spune-mi ce crezi...