Salut!
Astăzi inaugurăm o nouă secțiune pe acest blog.
O vom numi „PromoRomBiz”. În cadrul acestei secțiuni, vom vorbi exclusiv despre afaceri și vom promova afaceri românești.
Afacerile, toți ne pricepem la ele, viața în societatea modernă e o afacere în sine.
Astăzi, un nou, vechi model de afacere.
MLM 2018, când, cum și de ce.
E ușor să renunțăm la lucrurile care ne împiedică. De aceea, în multi-level-marketing, cei mai mulți vor renunța când vor constata că nu e așa ușor precum credeau.
De curând, am fost întrebat de către o prietenă, „care ar fi cele mai optime strategii de promovare a afacerii ei tip Multi-Level-Marketing”.
Ca atare, astăzi m-am hotărât să vă împărtășesc câteva idei în ceea ce privește modelul de afacere MLM.
Ești antreprenor cu normă întreagă
Asta înseamnă că totul depinde de tine și indiferent de anotimp sau de dispoziție, trebuie să fii absolut serios cu privire la toate deciziile tale.
Afacerea ta nu e o joacă gen (muncesc când vreau și cât vreau în timp ce mă distrez=când ai un job, te duci la muncă), antreprenor înseamnă profesionalism, înseamnă că ești om de carieră de acum, ești un profesionist în domeniul tău de activitate și știi perfect despre ce vorbești.
Chiar dacă îți conduci afacerea de acasă, pentru început, este o idee bună să începi să te gândești la cum ai putea colabora cu potențialii parteneri de afaceri. Comunicarea cu aceștia este foarte importantă deoarece îți poate crește reputația și mări credibilitatea, ca atare, asigură-te că ești o sursă sigură de informații pentru ei.
Astfel oferă-le datele tale de contact prin toate mijloacele posibile.
Ceea ce trebuie să iei în considerare în primul rând este faptul că multi-level-marketing înseamnă implicare personală cu, cumpărătorul. Tu ești cel care vinde efectiv produsele.
În sensul unei interacțiuni directe cu, potențialii clienți și/sau parteneri de afaceri (îți extinzi rețeaua, afacerea ta crește), poți folosi o mulțime de unelte de comunicare, video, audio, mesagerie text etc.
Skype este cea mai utilă dintre acestea deoarece rulează pe cele mai mari sisteme de operare, mobile sau de birou și permite comunicare de tip video, audio și text.
La fel de utile sunt și Facebook Messenger, Whastsup, Facetime etc.
Metode de a face publicitate afacerii tale Multi Level Marketing (MLM)
FB Marketing
Din punctul meu de vedere, Marketerii care activează în MLM și își fac publicitate pe FB, de cele mai multe ori postează link-uri cu titluri pompoase,
care nu provoacă decât grimase.
Ce vrei să faci, ca afacere multi-level-marketing?
Facebook este un loc unde te afli să ieși în evidență rapid.
(Personal, rareori citesc postări pe Facebook, iar titlurile articolelor postate nu mă impresionează foarte des astfel încât să dau click.)
Din fericire Facebook își păstrează încă scopul inițial, acela de a fi o platformă pentru prezentarea de imagini.
De aceea, ținând cont de asta, ceea ce urmărim ca afacere este să epatăm și să zgândărim curiozitatea celor care ne văd postările.
Ca bloggeri, titlurile articolelor noastre reprezintă modul în care putem stârni curiozitatea publicului. Pe Facebook strategia cu prea multe postări ale aceluiași articol poate rezulta în SPAM, iar Zuckerberg ne poate sancționa.
Nu vrem asta!
Facebook este în principal o platformă de „Bragging”, de laudă. Nimic rău în asta, din contră, dar mai mult de atât, este o platformă rapidă. Aici totul se desfășoară cu rapiditate.
Asta înseamnă că zilnic utilizatorii fac postări noi. Așa că publicul vizat de noi nu are timp să citească tot conținutul de care ar putea fi interesat.
Practic e de înțeles faptul că oamenii nu citesc toate postările pe care le văd pe Facebook, ca să nu zic pe internet.
Așadar, cum atragem atenția urmăritorilor noștri, pe Facebook, cu postările noastre?
(Doh!) postând imagini, imagini, de exemplu, care să reprezinte sumarul articolului sau rezultatele afacerii noastre. Nici măcar descrierile cele mai ingenioase nu mai funcționează.
Ce vreți? Rezultatul progresului…
Extrasele din articole deja nu mai au impactul pe care îl vrem.
Este simplu:
MLM
Rețeaua mea (… … …) s-a mărit cu x parteneri:
Partener…
Partener…
Partener…
Am vândut x produse, din gama etc.
Nume produs…
Nume produs…
Nume produs…
Și gata, ai stârnit curiozitatea celor ce văd asta.
În felul acesta putem posta imaginea oriunde în fiecare zi fără a fi considerată SPAM.
Problema, desigur, care apare este:
„De ce anume este nevoie pentru a asigura succesul unei astfel de afaceri?”
În acest tip de afacere, succesul depinde mai mult de antreprenor decât în majoritatea celorlalte modele de afaceri.
Planul
În orice afacere, planificarea e de bun augur.
Postări care să reprezinte rezultate și date reale. Credibilitatea depinde de asta.
În MLM creativitatea cu, care ne prezentăm produsele și rezultatele pe care le avem cu acestea, depinde doar de noi. Seriozitatea joacă un rol major în asta.
În MLM există o varietate de planuri de compensare, dar 3 dintre acestea sunt mai populare.
În MLM ești plătit pentru comisioanele adunate.
Ce e un plan de compensare?
Vânzările directe presupun un plan de recompensare a abilităților și a rezultatelor vânzătorilor. Acest plan se numește plan de compensare.
În consecință, un plan de compensare e o metodă de plată a unor rezultate (număr de vânzări).
În lumina acestor lucruri, este bine de înțeles faptul că depinde doar de antreprenor ca afacerea să aibă succes. Eforturile pe care acesta decide sau nu să le depună.
Dacă afacerea are succes și rezultatele se văd, o expunere a acestora în văzul public va atrage curiozitatea oamenilor în mod natural, și din gură în gură vestea se va duce. În plus, oamenii vor vedea că sunteți deschiși cu voi (vă expuneți veniturile) și cu afacerea voastră (explicând cum stau lucrurile, și cum reușiți să conduceți o afacere atât de prosperă).
Prin deschidere, credibilitatea voastră va crește și afacerea o va face și ea.
La început, pentru a îți extinde rețeaua și pentru a-ți dezvolta afacerea este o idee bună să îți inviți apropiații, rudele, prietenii care arată interes față de o astfel de afacere.
Produsele și/sau serviciile de calitate merită promovate celor dragi, cu, condiția ca aceștia să știe bine despre ce este vorba.
Henry Ford spunea:
„Ce crezi e adevărat, dacă tu crezi că poți, e adevărat, la fel dacă tu crezi că nu poți, e adevărat.”.
De aceea eu zic, în primul rând fii antreprenor și ai încredere în tine că tu vei fii cel/cea care din acest punct de vedere își va conduce afacerea către succes.
Înconjoară-te de profesioniști
În legătură cu acest lucru, ca antreprenor, vrei să te afli în preajma altor antreprenori. Asta înseamnă o mulțime de avantaje.
De aceea, în calitate de antreprenori, paginile sau conturile asociate afacerii voastre pe Facebook, e bine să aibă asociați (ca prieteni/urmăritori), antreprenori de asemenea, maximizându-le numărul permis de platformă.
Postarea în grupuri specializate este de asemenea o idee bună. Cu cât veți fi mai selectivi cu alegerea acestor elemente în strategia de marketare pe Facebook, cu atât mai bine.
De asemenea, integrarea altor rețele sociale în strategia voastră de marketing, precum youtube, îi poate da un impuls pozitiv.
De exemplu, dacă faceți un eveniment live pe Facebook, un curs cu privire la afacerea voastră, puteți ulterior urca videoclipul pe youtube pentru a-l include într-un articol instructiv pe blogul afacerii.
O altă metodă bună de a ne folosi de Facebook este cumpărarea de anunțuri publicitare.
Încă ceva în legătură cu postările pe Facebook…
Repostați conținutul de mai multe ori.
Blogul ca unealtă de marketing
Ca afacere, expunerea este cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru o afacere de tip MLM.
În felul acesta vă oferiți oportunitatea găsirii de noi și noi parteneri care să se alăture rețelei voastre.
În continuare vom vorbi despre câteva strategii de marketare care ne pot oferi avantaje ce ne pot duce către succes.
General MLM-Blog-3 și un Bonus
1. Noutățile stârnesc curiozitatea iar în afaceri, noutățile rezultă în clienți noi.
Apple, vine anual cu noutăți. În Multi-Level-Marketing vrei ca rețeaua ta să crească.
De aceea blogul e atât de important. Acesta poate reprezenta locul numărul 1 unde cei interesați de afacerea ta sau de afaceri similare, să meargă pentru informații.
Noutățile sunt cele mai bune reclame.
În afaceri, lansarea unui produs sau serviciu nou an de an, este același lucru cu scrierea unui articol pe blog zi de zi.
Conținutul e Rege, cu toții știm asta, și trebuie să subliniez importanța acestui lucru pentru afaceri.
Dacă ești nou în business sau încerci să dezvolți o nouă afacere, un nou model pe o nișă deja aglomerată, ca ML-Marketer, este musai să vii cu ceva nou, cu o perspectivă nouă dacă nu cu un produs nou, cu idei noi dacă nu cu un serviciu nou.
#Veniți cu noutăți pe blog ori de câte ori puteți
2. Consistența e al doilea lucru important în blogging.
Am scris pe blog că nu scriu niciodată articole/editoriale sub 500 de cuvinte (în timp ce militam pentru articole de peste 1500 în blogosferă!). Acum rectific, nu mai scriu sub 1500 pentru că Google e nesătul și mă penalizează dacă o fac.
#Scrieți articole suficient de lungi, peste 1500 de cuvinte fiecare articol. Umpleți-le cu informații utile despre afacerea voastră, despre succesele acesteia și despre felul în care și alții pot ajunge la câștigurile voastre folosind metodele voastre.
Pentru un blog de afaceri, nu numai că e recomandat a scrie consistent, dar este absolut necesar.
500 de cuvinte per articol?
Dacă ar auzi, ar râde și Twitter…
3. Calitatea este extrem de importantă și este ceea ce reprezintă carnea din care Google se ospătează în fiecare zi.
Este strâns legată de al doilea punct și se referă la informații de calitate. Informații care reprezintă valoare pentru utilizator.
Oamenii intră pe internet în căutare de conținut.
Conținutul pe care îl poate oferi un blog este informația.
Această informație trebuie să abunde, trebuie să vină în cât mai multe formate și de asemenea trebuie să ajute utilizatorul. Trebuie să îl țină acolo cât mai mult, ocupat.
Postările privitoare la afacere să fie construite în așa fel încât să provoace rumoare și interacțiune. Oamenii să comenteze, să își spună părerile și să ceară informații noi.
Informațiile din articolele voastre pot veni sub formă de text, imagini/video și chiar audio (luați exemplu Facebook pentru ce puteți pune în articolele voastre.
#Calitatea aduce clienții aproape
Bonus
Google Adwords funcționează perfect și știm cu toții că gigantul iubește banii, așa că oricât de mici ar fi campaniile Adwords în care investiți pentru afacerea voastră, Google le va aprecia.
#Folosiți-vă de Google Adwords
Cam atât pentru azi. În speranța că lectura v-a fost pe plac, vă mulțumesc și vă invit să vă spuneți părerea.
Succes!
Mirela Marin a zis
Mdaaa, documentat articol!
Articole de peste 1500 cuvinte? Păi nu plictisim cititorii care și așa citesc în diagonală, era să spun dungă :), plângându-se de lipsă de timp?
Felicitări pentru articol!
Alex Popa a zis
Îți mulțumesc pentru comentariu, Mirela!