Mulți dintre antreprenorii neexperimentați se avântă în afaceri cu gândul că e floare la ureche urmând ca nu după mult timp să își dea seama că nu e atât de ușor.
Să luăm drept exemplu website-ul de anunțuri sau de vânzări după cum se reclamă ei, www.lajumate.ro. După părerea mea o afacere poate fi asemănată cu o mașină bine unsă. Asta înseamnă că pentru a face ca afacerea să funcționeze bine trebuie să evitați greșelile. Să vă spun ce nu înțeleg eu cu privire la site-ul ăsta lajumătate.ro:
– Băieții ăștia au investit foarte mult în publicitate pe TV. Acum, eu nu am auzit de ei înainte și sincer cred că s-au cam pripit cu lansarea site-ului chiar acum de sărbători.
Când au lansat de fapt, cu două-trei luni în urmă?!
Am mai vorbit despre asta într-un articol precedent dar sincer să fiu, nu sunt lămurit și mă cam sâcâie starea asta. Trei luni nu mi se pare deloc timp suficient chiar și derulând o campanie publicitară agresivă ca a lor pentru a-și câștiga credibilitatea. Este interesant să vedem cum se vor descurca.
Sunt câteva lucruri care mă nedumeresc:
– În primul rând aș vrea să știu cum și-au stabilit obiectivele.
După sincera mea opinie, cred că sunt încă și ei foarte confuzi, pentru că nu văd cum ar putea fi atins pragul de rentbilitate din punctul lor de vedere. La cât de des apar numa’ la TV, oamenii ăștia au investit resurse financiare serioase deja și nu au nici o posibilitate (din punctul meu de vedere) de a ajunge curând pe profit.
Tot după părerea mea, proprietarii afacerii nu și-au stabilit obiective precise, deși dacă ne gândim la amploarea investiției financiare, suntem obligați să fim de altă părere.
– Irelevanța publicului țintă
Cu toate că ar putea părea greu de crezut, se pare că proprietarul/proprietarii afacerii nu și-au analizat foarte bine publicul țintă. Judecând după temele abordate în reclamele TV la site-ul respectiv, transpare clar faptul faptul că aceștia nu au analizat în nici un fel nevoile și cerințele publicului lor țintă, ba mai mult de atât, eu cred că nici măcare nu au avut în vedere un public țintă anume.
Mare Greșeală!!
După părerea mea aceștia s-au adresat în mod egal întregii omeniri. Au atât de multe și dese reclame pe TV ca și cum ”bunicu’” sau cine se mai uită pe televiziunile respective, recte Antena 1/2 și 3 le-ar putea tremite scrisori în plic cu ce are de vândut sau de cumpărat pe și de pe lajumate.ro.
Ignorarea concurenței
Aprecierea concurenței este probabil cel mai important lucru pe care trebuie să-l aveți în vedere chiar înainte de a inventa ideea afacerii.
Din perspectiva din care privesc eu lucrurile în legătură cu lajumătate.ro, observ cu ușurință faptul că ei nici nu se gândesc că există și olx.ro care să fim serioși, se află zece clase peste lajumătate.ro din punct de vedere al campaniilor de marketing. Să ne amintim în primul rând că olx.ro a început ca www.tocmai.ro care avea niște reclame absolut geniale. Când au schimbat numele din tocmai.ro în olx.ro, proprietarii afacerii au făcut-o cu multă pricepere evitând practic cam orice fel de eventuale prejudicii de imagine sau de alt fel propriei lor afaceri.
Am adus aici vorba despre olx.ro ca să nu încep să vorbesc despre okazii.ro.
Reclamele
Nu știu care a fost agenția publicitară care le-a creat reclamele dar acestea sunt pur și simplu penibile, impersonale și practic fără sens. Răzvan și Dani mă, p-ăștia I-au găsit ei să-i distribuie în reclame, Mircea Badea mă, cum mă Mircea Badea?!, adică, stați puțin să înțeleg, ăștia sunt vedete mă, d-aia i-ați distribuit?! Interesant!, eu cred că au fost distribuiți penibilii ăștia deoarece au legătură cu trustul Intact și știu unde și cum să-și vâre limba mai abitir.
Dar, în fine, este o afacere românească și o susțin.
Așadar, www.lajumate.ro..
Succes!
Spune-mi ce crezi...